onsdag, september 06, 2023

Sätter min lit till de korta startsträckorna

Veckans kulturfråga har återuppstått hos Enligt O efter sommaruppehållet. Nu bjuder hon inte bara på frågan utan dessutom på en fräsch vinjettbild varje vecka! Själva frågan lyder denna gång så här: Vilka kulturella saker ser du fram emot i höst?

Inser att jag nog borde förbigå detta i största möjliga tystnad. Jag har superdålig koll, inga bokade jätteskojiga saker. Men visst, jag ska än en gång gå på en föreläsningsserie hos Senioruniversitet, det kan bli något åt det kulturella hållet emellanåt. 

När det handlar om böcker siktar jag in mig på Ingvar Carlsson och Kerstin Ekman, och dessutom på Karin Alfredsson. Nya titlar i bokhandeln nu från alla tre. Hoppas också att jag kravlar iväg till nån biograf och varför inte rent av en teater? Förr i världen gick jag ju riktigt ofta och njöt av det!

Och sedan då? Tja, jag älskar ju korta startsträckor, så det kan förhoppningsvis dyka upp något som får mig att skaffa lite drag under galoscherna. 

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Senioruniversitet verkar ha en hel del intressant, har inte riktigt koll

    SvaraRadera
  2. Jag kan hålla med dig om korta startsträckor just nu. Egentligen gillar jag planering och ett projekt men sånt är inte mitt liv numera 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har alltid varit de korta startsträckornas vän! Och det har funkat utmärkt. Hittills.

      Radera
  3. Vad trevligt med senioruniversitetet. De brukar ju ha en hel del trevligheter på gång. JUst i höst blir det inget där-
    Men vad gäller det kulturella finns det ju mycket. Här i huvudstaden finns ju ett stort utbud av mycket av det mesta.
    Böcker, utställningar, teater, film, trevligheter med promenadklubben och mycket annat. Blir nog en välfylld höst.
    En resa till London i höst bjuder säkert också på en hel del kultur.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst har vi massor att välja på, det gäller bara att ta sig i kragen! Men man måste ofta boka saker långt i förväg, och då jag alltid sent ute ... Vi är ett gäng som går på föreläsningar och sen äter vi lunch tillsammans, väldigt trevligt.

      Radera