söndag, september 10, 2023

Skylttrio med variation

Klok uppmaning på dörren till kyldisken där paketen med korv, fläskfilé och köttfärs väntar på köparna. Passade mig precis, eftersom jag annars hade på känn att jag skulle stå utan en endaste liten bild på en endaste liten skylt till denna Skyltsöndag. 

Men sedan hittade jag två till och får därmed till lite variation. Skyltsöndagsprojektet har sin beskyddare i BP och i hennes högerspalt hittar du fler skyltbloggare med snygga, fula, roliga, kloka eller kanske rent av töntiga skyltbudskap!

Är man ett äkta fan så är man. Och då kan det bli en jacka med idolbandets logga på.
Den skyltar man naturligtvis gärna med! Jag hamnade bakom den på bussen och
tänkte på "De sista ljuva åren" ... 

Den här hälsningen från Väsby Centrum till besökare lånar jag gärna för att skicka
vidare till dig som tittar in på min blogg! Du ska veta att jag uppskattar varje besök
och varje kommentar!
Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. stänger alltid alla kyldörrar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med. Vi är sanna föredömen ... eller hur?

      Radera
  2. Ja det var en klok uppmaning vid kyldisken. Kul logga för Lasse Stefanz. Tredje skylten trodde jag först var från Friskis&Svettis, men ser nu att det inte är det! En glad och fin skylt i alla fall!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glada skyltar blir man ju glad av!

      Radera
  3. Inte bara att stänga kyl- och frysdörrar. Låt inte maten stå framme för länge heller!
    Tackar, jag känner mig så välkommen till ditt blogghem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej bäst är att äta upp den eller hur? :-D
      Tack, välkommen åter!

      Radera
  4. Skylten vid kyldisken är så skrämmande stor, att man absolut inte ens skulle våga lämna den dörren öppen. Även budskapet är aningen överdrivet.
    Den broderade Lasse Stefanz-dekalen är faktiskt riktigt läcker. En HD-förare kunde haft den på sin jacka;-)
    Väsby Centrums hälsning är mycket trevlig. Dessutom känner jag mig väldigt välkommen här hos dig också:-)

    Tusen tack för din länk och den fina skylttrion:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kylskylten ser på nåt konstigt vis större ut på bild än irl ... Att låna Väsbys skylt passade mig perfekt.

      Radera
  5. Jag tänkte inte så mycket på att spara energi utan också på att maten behöver sin kyla för att inte förfaras. Men båda kan nog kombineras.
    Kul liten skylt du såg på bussen och även att du hann med att fota den.
    Extra kul med skylten i Väsby. Budskapet passar lite varstans.
    Snyggt skyltat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det märkligt att man hittar skyltar överallt!!!

      Radera
  6. Annorlund budskap på kylarna. Tror man anser att barnbarnsbarn är något som kommer i framtiden till de allra flesta som är där och handlar. För mig är det ju verklighet redan, och jag är förstås mycket medveten om i vilket läge vi befinner oss. Tyvärr är dagens föräldrar inte alls lika bekymrade...som jag upplever det. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker ofta på att allt elände vi ställer till med i dag drabbar de där små gullisarna som vi bara vill ska få det bra, bäst!

      Radera