söndag, februari 11, 2024

Skrämmande skylt

Visst fattar jag att det kan vara svårt att komma upp med ett riktigt bra namn på en krog. Något som "doftar" frestande, som får saliven att rinna till, något som retar matlusten så att det blir helt omöjligt att inte gå in på just den restaurangen.

Men så kan de inte ha tänkt, de som valde att kalla sin servering Dirty Taco. Det är en kedja som erbjuder "street food", kanske enligt principen "lite lort rensar magen"?, och ni ser ju på bilden att det faktiskt finns människor som inte skräms bort av namnet. Det gör jag. För mig känns det oöverstigligt att äta där, inte aptitretande alls!

Skyltsöndag högtidlighåller vi året runt. Leta fler skyltande bloggare i  BP:s högerspalt!

"Lånar" en skylt som dök upp på nätet. Copyright Leigh Rubin.
Copyright Klimakteriehäxan

18 kommentarer:

  1. För min del skulle det nog också bli att bara gå förbi. Namnet är inte inbjudande alls. Dirty och mat hör inte ihop helt enkelt. Bra är det förstås att det ändå dyker upp folk och slår sig ner där för att äta.
    Sista skylten, haha...så är det också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undrar bara lite hur de som äter där tänker? Reflekterar antagligen inte alls över "dirty" utan ser bara "taco"?

      Radera
  2. ungdomar kanske vill äta grymma tacos 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grym ok - men dirty betyder inte grym.

      Radera
  3. LillaSyster2:03 em

    Tacos skylten lockar inte mig heller. Men varför har man en gris på skylten då det sedan erbjuds veogmeny......eller så finns det kött att tillgå också. Japp, nummer ett i kösystemet är ju bra men ibland hjälper det knappt vara nummer ett i kön...... satt i kundtjänst för ett tag sedan. Din plats i kön är nummer 1, tack för att du väntar. Kan säga att när jag varit nummer 1 i fem minuter så gav jag upp och valde chatten istället och allt vart klart på två minuter. Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Valet av gris gör hela skylten ännu konstigare!
      Chattar kan fungera, visst. Bäst tycker jag det är om man blir uppringd när man kommit fram i kön.

      Radera
  4. Se där ja, där fick min skylt ståta i "all sin härlighet" one more time....najs!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg ju - och kommenterade - den här skylten hos dig för en vecka sedan. Trodde nog att jag skulle hitta nån mer att komplettera med, men det gick dåligt med den saken, så det blev repris rakt av (ja och en stulen skämtteckning då)

      Radera
  5. Det verkar helt klart verka inne med smutsiga restauranger nuförtiden. Bloggade ju om "Dirty Coco" i Täby centrum och så finns det visst "Dirty Fries" också. Pommes med extra allt, som faktiskt ser dirty ut.
    Nästan så att jag vill bojkotta dessa restauranger. Att vilja chocka klientelet är helt okej, men då vill jag ha en positiv chock. Dirt och food is a big NO NO.
    Men, skylten är ju perfekt till Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och länken:-)
    PS. Serieteckningen är bra - hahaha:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Obegriplig trend om du frågar mig. Som tur är finns det gott om restauranger!

      Radera
  6. Jag håller med BP om att det verkar vara inne med "smutsiga" restauranger. Det är lite trist att börjar en så följer andra efter.
    Grisen ser då pigg ut på loggan. ;-)
    Skämtteckningen var kul. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om de där smuts-krogarna överlever så kommer det hur som helst inte att vara tack vare mig och mina besök!

      Radera
    2. Smutsig taco låter faktiskt inte så kul. Jag är helt med dig, blir inte heller lockad att äta där.

      Radera
    3. Då går vi nån annanstans du och jag!

      Radera
  7. Det är inte ett ställe jag skulle vilja äta på ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken tur att det finns alternativ för oss!

      Radera
  8. Skrattar gott åt narcissisten! Krognamnet höjer jag inte ens ögonbrynet åt, tycker de flesta krogar nuförtiden försöker bräcka varandra med konstiga namn. Men visst säger jag som du att associationen blir helknäpp, vem vill äta lortmat?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej lortmat är inte vad man vill ha när man går på restaurang. Undrar om den här kedjan blir långlivad?

      Radera