söndag, februari 25, 2024

Skyltsöndag förstås – med vårtecken!

Trodde faktiskt att påskmusten skulle vara enda synliga vårtecknet denna helg. Men nej! För nu när jag varit ute på en promenad i solen (jo, faktiskt, drygt 10 000 steg!) kan jag skylta med fler. Eller vad sägs om årets allra första vintergäck? Det hörs ju direkt på namnet hur välkommen den är! Lägg därtill några små krokusspjut som skjuter upp i rabatten vid husväggen och denna skyltsöndag kan kanske också kallas en vårdito???

Jaha, nu är julen definitivt över, semlans tid på upphällningen: dags för påskmust! Den är
 ju rätt tidig i år, påskhelgen.

Tycker bilden är lite kul, fast nån riktig gratisannons bjuder jag inte på! Men även om
jag storhandlar ibland (det gör jag alltså) ser min varukorg inte ut riktigt så här ...

Ni får ursäkta men nu försöker jag vara lite rolig ...
Resten av skylten på brandskåpet får man bara tänka dit!

Kreativt sätt att locka folk att läsa noveller? Kort månad, korta texter föreslår man
på biblioteket vid Hornstull. Stor skylt direkt innanför dörren.

De här små skyltarna förbryllar mig. Klisterlappar som säger "TYDLIG" eller "OTYDLIG"
dyker upp lite här och var, men jag vet inte vad det handlar om!?
Skyltsöndag. Ni vet vad som gäller? Kul, smarta, speciella skyltar som ett gäng bloggare sprungit på presenteras söndag efter söndag. Här ett gäng som liksom jag brukar skylta:   Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianKajsaLisa LillaSyster, Paula, PettasSusjos ,Stefan,Tony, ÅkeÅsaDu hittar dem också högst sannolikt om du kikar i högerspalten hos Skyltsöndagens beskyddare BP

Copyright Klimakteriehäxan

23 kommentarer:

  1. barnen flyttat, funkar bra handla i ryggsäcken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag handlar uppenbarligen mer än du. Eller så handlar du varje dag?

      Radera
    2. maken får ta det tunga i sin väska 😍

      Radera
    3. när han inte har tung saxofon med sig 🎷

      Radera
    4. Jag är ju så illa tvungen att bära allt själv - går man med kryckor som Maken gör blir inte mycket buret ...

      Radera
  2. LillaSyster1:43 em

    Inga skyltar sett om tydlig och otydlig..... däremot så känner jag igen kundvagnsskylten, den pryder stora väggen på affären här. Men sådär ser det inte ut när jag handlar heller. Påskmust, nej tack och semlorna är jag klar med för i år. Snyggt skyltat! Ha en solig eftermiddag=)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svalde just ännu en semla ... riktigt god ...
      men påskmusten får vänta fast till själva helgen blir det nog en flaska eller två!

      Radera
  3. Vårblommor så underbart :) Påsk must vad härligt att de finns uti hyllorna :) Så mycket mer för pengarna skylten är lite kul helt klart :) Tydligt, tydligt kanske man ska stanna upp och fundera lite...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blir man glad åt de små gula blomstren! Och visst blir man häpen över att det finns så många skyltar?!?!

      Radera
  4. Härligt med vårtecken.
    Har inte sett om påskmusten åkt fram i butikerna men det har de säkert. ;-)
    Kul idé med korta berättelse för en kort månad.
    Känner inte till Tydlig och Otydlig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker bibliotekspersonalen är värd lite beröm för sin påhittighet! (fast jag läser väldigt sällan noveller)

      Radera
  5. Så fint du skyltar med våren. Vårtecken är mycket välkomna efter den långa vintern:-)
    Påskmust och Julmust är visst samma sak, fast tvärtom och med gul etikett;-)
    Annonsen för storhandling är rolig, men väldigt opraktisk irl om man säger så.
    Bilden med brandskåpet är riktigt läcker, och uppmaningen att läsa noveller väldigt snyggt gjort. Den kan man knappast missa.
    Jag brukar inte kamma noll när jag googlar, men med "tydlig" gjorde jag det. Inga träffar alls.
    En riktigt, riktigt bra Skyltsöndag:-) Tusen tack för den och alla länkar till deltagarna:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade inte räknat med blombilder, publicerade innan jag hittat dem där ute. Fint väder, kan locka fram fler blommor snart! Jag har också googlat "tydlig" med samma resultat som du.

      Radera
  6. Underbara vårtecken, det tackar jag för!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa är att jag tror att vi kan räkna med att de blir fler!

      Radera
  7. Trevlig skyltning med härliga vårtecken!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man blir så himla glad när de dyker upp, de där gula småttingarna!

      Radera
  8. Fin idé att länka också till andra som skyltar. Jag länkar ju alltid till BP men kunde nämna även andra som är med, fastän de finns på lista hos henne.
    Många fina skyltar här! Och vårtecken gillas! Vi har långt till dem ännu verkar det som.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Länkar är väl alltid bra - men jag ser också att flera av dem jag l'nkar till inte la ut några skyltar i går i alla fall, så det är väl inte så himla pålitligt ... Kan bara hoppas att vårtecknen snart står som spön i backen. Men risker för nya snösmockor är nog inte över.

      Radera
  9. Vilken trevlige skyltning med vårtecken, detta längtar man verkligen efter nu! :)
    Tack för länken! :) Önskar dig en fin vecka! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Omöjligt att inte längta och leta efter vårtecken, även om man vet att risken för bakslag är stor. En bra vecka önskas du också!

      Radera
  10. Vintergäck! Tror inte jag sett dem någon gång ute. De första vårtecknen här är alltid tussilagon. Så tack för solstrålarna! Biblanskylten gillas skarpt, man har lagt ner lite möda, o gillar handskrivet! Alla dessa helger med alla dessa produkter som hör därtill. Har noll koll på påskhelgen, dags att kolla kanske? Återkommer under kvällen med länk till selfien

    SvaraRadera
    Svar
    1. När du påpekar det - så undrar jag om jag någonsin har sett vintergäck i Värmland? tror inte det! Kanske Värmland/Dalarna inte är deras rätta habitat??? Visst är den där biblioteksskylten lite fyndig. Om den haft nån effekt vet jag ju inte.

      Radera