måndag, oktober 29, 2018

Bra saker i bra kasse (nummer 13)

Det står ju på den. Att den är bra. Och i en bra kasse kan man frakta det mesta, som lite grönsaker exempelvis. Även om det från början handlade om kläder.

Vi har kommit fram till kasse nummer 13 i Kasskampen, den fajten som jag hoppas att fler ska engagera sig i. Det handlar om en rörelse för att fler påsar (av både plast och papper) ska återanvändas och till sist återvinnas! Allt för miljö och klimat. 

Om du också publicerar en bild på en dig närstående favoritkasse kan du väl berätta i en kommentar så vi blir fler som får beundra den (och dig)!
Kasskampen lever! Och vi måste se till att den fortsätter med det!

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. ryggsäck och draMaten oftast här

    du som gillar Ramell:
    https://www.svtplay.se/video/7662320/ratataa-eller-the-staffan-stolle-story

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har sett den. Är lite ålderstigen ...

      Radera
  2. en nobel kasse som duger än, sorgligt egentligen:
    https://hannelesbibliotek.blogspot.com/2017/10/ingen-ny-nobel-kasse-behovs.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja ingenting dåligt som inte har nåt gott med sig! Har ni förresten Colorama i Gbg? Tyg med påfåglar!!!!

      Radera
    2. tydligen, nära Svenska Mässan

      Radera
    3. de säljer färg och tapeter ?

      Radera
  3. Tänk att Lindex nu fick lite gratis reklam av dig;-)
    Personligen har jag aningen svårt att bära omkring på reklamkassar, men jag återvinner dom absolut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den bjöd jag på, alldeles gratis ...

      Radera
  4. Apropå BP:s kommentar ... Jag fick en tygkasse en gång som jag tyckte var väldigt bra i storlek men det var attans fult tryck och jag ville inte göra reklam för det. Så jag broderade en blomma på en bit tyg jag hade och sydde på så det blev en ficka över det fula trycket. Win-win!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fiffigt. Då ska man bara se till att göra det också!

      Radera