fredag, oktober 05, 2018

Nytt i hyllan

Helgfrågan denna gång är inte riktigt gjord för mig. Mia i bokhörnan undrar: Fick du med dig någon bra bok från bokmässan i  år?
Nej, jag var ju inte där!

Fler än jag uteblev förstås från den där bokfesten. För oss finns en alternativfråga: Har du fått hem någon bra bok på sistone? 
Återstår att se förstås, men på engelska rean hos Hedengrens blev jag rekommenderad "Crossing to Safety" av Wallace Stegner. Ett skott från höften, så att säga. Men jag köpte också Lewis Carrrolls "Alice´s Adventures in Wonderland". Tror faktiskt inte jag läst den tidigare.

Bonusfråga slår Mia också till med: Vad ser du fram emot?
Ska se Tommy Körbergs lovordade föreställning "Lola" på söndag. 

Copyright Klimakteriehäxan 

21 kommentarer:

  1. Där fick du till det ändå. Bra med alternativa utmaningar;-)

    Hedengrens är en guldgruva. Älskar den bokhandeln. Gillar atmosfären, stuket och framförallt urvalet.

    Tommy Körberg har jag däremot betydligt svårare för...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du såg (och nappade på?) mitt tidigare lilla boktips från Hedengrens engelska rea! Ska gå dit och köpa två ex, har kommit på vem som "behöver" just den boken! Körberg är ingen idol för mig heller, men biljetten kom flygande och då sa jag ja. Sjunga kan han ju.

      Radera
  2. vi träffade Lewis Carroll i Llandudno i Wales, köpte ingen bok, har en som Tove Jansson illustrerat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Går han igen, gubben? Har väl varit död i hundra år eller nåt ... började läsa Alice i går.

      Radera
    2. tant Hannele10:54 fm

      Lewis bjöd på te på strande, vi bodde på samma hotell, fast typ hundrafemtio år efter honom

      Radera
    3. Ok då fattar t o m jag!

      Radera
  3. Tack för boktipsen.

    SvaraRadera
  4. Tommy Körberg ja. När han är bra så är han bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu fick han så otroligt bra recensioner att det är stor risk att man blir besviken ...

      Radera
  5. Åh, den blir du säkert inte besviken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej hoppas inte det. Vill gärna ha valuta för biljettpengarna - det är fånigt dyrt!

      Radera
  6. Jag läste Alice in Wonderland förra sommaren och älskade den! Jag älskar alla lekar med ord! Läste även fortsättningen men den var inte lika upphetsande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har börjat läsa och gillar den jag också!

      Radera
  7. Hedengrens var länge sedan jag var på!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en väldigt fin bokhandel, en sån med Atmosfär ... fast ganska dyr. Nu var det ju rean som drog in mig.

      Radera
  8. Tommy Körberg sjunger väldigt bra så det blir säkert toppen.

    SvaraRadera
  9. jag gillar Tommy Körberg. och Hedengrens. men inte Alice i Underlandet. har den i olika utgåvor och försöker då och då. men Tim Burton´s film gick jättebra att se

    SvaraRadera
  10. Tror faktiskt inte jag läst Lewis Carrroll.

    SvaraRadera
  11. Jag läste Alice i Underlandet för länge sen och på svenska, det skulle säkert vara en bok att läsa på engelska.

    SvaraRadera