lördag, oktober 13, 2018

En vecka med musik

Ser tillbaka på en vecka som, ovanligt nog i mitt liv, innehållit mycket musik. Tommy Körberg var först, på söndagen. Sedan såg jag "A Star Is Born" med Lady Gaga och (inte minst!) Bradley Cooper. För att runda av med Magnus Uggla.

Grabben med läderjacka och ständiga solglasögon har hunnit bli 64 år. Nu gör han en show på Göta Lejon i Stockholm med uppbackande dansare/sångare och en jättebra orkester. Det handlar om att summera en lång karriär. Publiken kan, till skillnad från mig som inte är något äkta fan, nästan alla låtarna. Högt tempo, jättesnygg scenografi. Tyvärr drunknar mycket av texterna i kompet.

Två nummer bryter av i "tunggunget": sången han skrev till dottern när hon var väldigt liten. Och så "Jag och min far", kvällens extranummer, som blev en Uggla-hit genom "Så mycket bättre", programserie i TV4. Där gjorde han sin egen version av sången Olle Ljungström ursprungligen skrev. Väldigt fint.

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Anonym2:47 em

    Jag står inte ut med honom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Uggla är verkligen bra, tror att han som sa att publiken betalar dyra pengar för att se honom, hans skyldighet att hålla sig i form.

      Radera
  2. Oj, tänk så tiden går.

    "Det handlar om att summera en lång karriär." skriver du. Ska han pensionera sig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag vet inte varför han valt att göra en resumé-show med sina gamla låtar. Men gå i pension? Knappast! Han ser väldans pigg och rask ut hur som helst!

      Radera