onsdag, oktober 31, 2018

Drabbad av kärlek

Det finns en ny man i mitt liv.
Kärlek vid första ögonkastet, utan minsta tvekan. Han fick följa med hem på direkten. Och bli kvar.

Vem skulle inte falla för denne kraftkarl? Vältränad, synbart målmedveten, med inbyggd riktning framåt-uppåt.
Tyvärr vet jag inget om hans bakgrund. Inte varifrån han kommer eller hur han hamnade i Gamla Stan, där vi möttes.

Nu hänger vi tillsammans hela tiden  han lite mer bokstavligt än jag, för all del.
Men visst förstår ni att jag föll pladask för denne man?
Trots att min bild inte gör honom riktig rättvisa. Tror jag törs lova att mina känslor inte kommer att svalna, åtminstone inte på länge.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. jag såg nära Sveska Mässan och frågade bergsklättrande sonen om han ville ha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det ville han inte?

      Radera
    2. (han tycker att en ska konsumera mindre)

      Radera
  2. Hahaha! Dessutom säger han av förklarliga skäl inte emot dig heller;-)

    SvaraRadera
  3. Snygg, helt klart!

    SvaraRadera