söndag, november 11, 2018

En saknad skylt har återuppstått

Nog för att vi är omgivna av klockor överallt.
Ändå har jag saknat den, skylten med klockan högst upp på Katarinahissen som i många år spritt information om tid och temperatur (och reklam) över alla som befunnit sig i Slussen-området. Ett populärt inslag i stadsbilden.

Alltså blev jag glad när jag i veckan upptäckte att där sitter en klocka igen! Den började "jobba" i måndags, efter fyra års frånvaro. Nu i moderniserad version, med led-belysning bl a.
Skyltsöndag är det hur som helst, ett bloggprojekt härbärgerat hos BP.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Men de har tagit bort temperaturen, eller?

    Det är det där med att man saknar det först när det är borta. Konstigt så mycket man tar för givet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... eller bara vänjer sig vid och då ska det vara så.

      Radera
    2. Hm tänkte inte på om det är termometer också. Får kolla.

      Radera
    3. Nu har jag suttit på bussen två ggr och vrålstirrat - ingen temperaturangivelse. Synd.

      Radera
  2. Tänk, det har jag aldrig tänkt på, att klockan var borta alltså. Men nu när du säger det så...Oooops!
    Dessutom tycker jag att reklamskylten med de fyra burkarna är riktigt bra. Färgerna piggar ju upp nu när det är så grått.
    En toppen skyltning. Extra bonus för att du var så observant med klockan:-)
    Tusen tack för skylten och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tillhör dem som saknat klockan! Och blev glatt överraskad när den dök upp härom dagen!
      Reklamskylten växlar förstås, men jag valde den färggladaste varianten för att pigga upp den grå himlen ...

      Radera
  3. Jag brukar inte passera där så ofta... men det ser ut att vara ett lyft :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore skönt om Slussen inte såg ut som en enda grop dock!

      Radera
  4. Men va kul! Besökte Slussen förra sommaren och det var kaos utav oanade höjder. Herregud, hur kan man göra på detta viset? Men det kanske börjar rätta till sig, då är ju klockan en bra symbol

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det är vääääldigt långt kvar...

      Radera