söndag, juni 18, 2023

CITAT om radions Sommar

"Inte ett sommarprat till, tack. Missförstå mig rätt  jag njuter också av att sjunka ner på solstolen, vaggad av vinjetten till ett bra sommarprat. Men efter x antal storys om hålet i hjärtat som föräldrarnas skilsmässa lämnat efter sig behöver jag något annat." 

- Petrina Hinas uttrycker i Dagens Nyheter exakt mina känslor inför starten av ännu en säsong av Sommar i P1, sänt varje år sedan 1959. Hon tycker att man ska leta upp intressanta poddar i stället. Av årets sommarpratare kommer jag att lyssna på min kollega och vän Bert Sundström och kanske, kanske på Göran Greider. Förmodligen ingen mer, fast blir någon superhyllad kan man alltid lyssna i efterhand på Play vilket många gör. 

4 kommentarer:

  1. Jag förstår ditt val väl. Offerkoftor orkar man inte med, alla har vi något som man kan lyfta fram men vem är intresserad. Bert Sundström skulle jag absolut lyssna på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag minns vilken höjdare det var när Torsten Ehrenmark sommarpratade ... det var andra tongångar det, man fick ju skratta!

      Radera
  2. Jag kommer nog att lyssna på en del och i efterhand. Och visst finns det en del jag gärna lyssnar på men utan offerkofta. Satt i går på ett flygplan hem och lyssnade på ett Sommarprogram från förra året med Rysslandsexperten Gudrun Persson. Väldigt givande och helt utan nogon "kofta". Bert Sundström och Göran Greider och en del till blir det absolut. Finns ju en del som jag inte alls känner till men som jag gärna ger en chans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det måste ju finnas russin i kakan, det begriper även jag. Men suget, nyfikenheten som fanns förr det är definitivt borta.

      Radera