fredag, juni 02, 2023

Sånt man bär på

Fredag, sommar fast kyligt i luften ändå. Vilket inte besvärar rhododendronbuskarna det minsta, de blommar glatt vidare och dessutom kanske nån dag extra tack vare temperatursänkningen. Alldeles oavsett vädret undrar Elisa Matilda vad vi gärna och ofta bär, fast inte tunga kassar eller så utan lite mindre prylar av accessoartyp. Så här ser hennes fem fredagsfrågor ut denna vecka!

  1. Vilka kläder skulle du kunna gå i en hel helg? Bekväma byxor och en mjuk skön (och snygg) tröja.
  2. Förutom solkräm, hur skyddar du dig mot solen? Går in i skuggan. Kläder. Har solglasögon med "styrka" och ett gäng fina solhattar dessutom!
  3. Vad bär du med dig varje dag? Mitt tämligen jämna och relativt glada humör. Kräver varken rymliga fickor eller väska!
  4. Har du klocka på vänster eller höger arm? Vänster. Har alltid klocka, känner mig naken utan. Byter dessutom, har ett par "fina" och ett gäng som är mer roliga, i glada färger.
  5. Vilken typ av accessoar bär du oftast? Alltid vigselringen, alltid örhängen. Ofta halsband. Tycker smycken är kul, men jag tycker ju också om andra accessoarer som väskor och sjalar, gillar att matcha.
Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Gott humör är inte så tungt att bära med sig! Det kan ju smitta av sig och bli till dubbel glädje.

    SvaraRadera
  2. Ditt svar på fråga tre gillar jag verkligen! Ibland använder jag keps, men bara i skymundan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Keps har jag aldrig. Tycker den sortens mössa misskläder alla ...

      Radera
  3. Härligt med det glada humöret, känner igen mej där också! Jag bär också klockan på vänster arm, trots att jag är vänsterhänt? Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen verkar vara på vår sida, trevlig helg önskas du också!"

      Radera
  4. Det var ju väldigt bra att du tar med dig ditt goa humör jämt! Bästa svaret idag :)

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig bild - så somrigt:-)
    Bra att du alltid bär med dig ditt glada humör, lite skillnad jämfört med materiella saker;-)
    Har man burit en "riktig" klocka sedan man var barn byter man nog aldrig bort den mot klockan i mobilen. Håller helt med dig där. Alternerar också mellan två färgglada klockor - en limegrön och en lila.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klockan i mobilen finns förvisso, plus en massa klockor på stan, men jag vill ha min egen på armen!

      Radera
  6. Hattar använder jag på trädgårdsresor i England 🇬🇧
    Roliga klockor lever inte evigt...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hatt funkar en "dålig hårdag" var som helst! Roliga klockor är i allmänhet billiga och inte något man räknar med att ha i en halv evighet, så det är inget problem.

      Radera
    2. min väninna berättade alltid hur dyr hennes frisyr vad med all färgning och annat, men hon gömde den alltid med ful keps, så ingen fick sen den...!?!

      Radera
    3. En lose-lose affär ...

      Radera
  7. Hade gärna sett ett foto med dig i matchande klädsel och accessoarer! Men jag får nöja mg med att föreställa mig, o det ser snyggt ut kan jag lova! Att du dessutom ler som ett solsken gör inte saken sämre. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte nån särskilt anslående fotomodell ... men tycker att bilden du "ser" är tilltalande! Trevlig helg!

      Radera
  8. Ett glatt humör är alltid trevligt att bära med sig. Det försöker jag också ha.

    SvaraRadera
  9. Verkligen så bra att ta solhattar, men även solglasögon sådant kommer man långt med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Använder båda! Och trivs med det!

      Radera