onsdag, juni 21, 2023

Kulturplaner i sommar?

Enligt O som presenterar Veckans kulturfråga står inför sommarledigt och då tar kulturfrågan semester med henne. Men säsongsavslutningen lyder som så här: Vilka kulturella planer har du inför sommaren?

Oj då. Har jag några över huvud taget? Det är tveksamt, väldigt tveksamt. Men det blir nog en och annan konstutställning skulle jag tro. Och enstaka biobesök om det blir mycket regn. Har en kompis som brukar lyckas locka med mig på museum, det kan nog hända också i sommar!

Annars rullar det nog på i gamla vanor: böcker och tv. Står i kö på biblioteket för ett par som jag gärna vill läsa medan de fortfarande känns nya, men den ena hade redan hundra före mig på väntlistan ... Det gör inget, jag saknar ju inte läsning. I övrigt är det fritt fram för förslag och idéer!

Hoppas nu bara att både Enligt O och vi andra får en fin sommar! Tror det kommer fler kulturfrågor när bladen börjar gulna.

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja jag älskar korta startsträckor!

      Radera
  2. Jag har sysselsättning hela sommaren så det är skönt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hinner ha lite kul i största allmänhet!

      Radera
  3. Böcker och TV tänker jag mig också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lätthanterligt! Passar det så passar det!

      Radera
  4. Om väderprognosen stämmer lär vi inte få många regndagar den här sommaren, så då sprack dina kulturella ambitioner;-)
    Men det räcker så gott med böcker kan jag tycka.
    En av anledningarna att jag aldrig lånar böcker på biblioteket är att jag vill ha en bok NU, inte om några veckor/månader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får väl se ... just i dag har det regnat ordentligt, i Barndomslandet! Om att vänta på böcker: eftersom jag har så himla mycket oläst kan jag för det mesta vänta rätt länge utan att det känns som ett problem.

      Radera
  5. Det var länge sedan jag var på bio!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir märkvärdigt glest mellan besöken även för mig. Trots att jag gillar det.

      Radera