torsdag, oktober 03, 2024

Att vara Pippi

Vilken bokkaraktär skulle du vilja vara för en dag, och varför? Det är Mia i bokhörnan som undrar, i ännu en Helgfråga. Jag vet svaret direkt! 

Mitt val faller på en idol som jag tillsammans med mängder av barn över hela världen älskar: Pippi Långstrump. Hon kan rida, klättra i träd, fånga bovar, baka, säga sanningar, åka skridskor (om än på skurborstar), vara både snäll och rolig. Och hon är stark, jättestark, inte att förglömma, på ett sätt som ingen PT kan leverera.

Dessutom är hon vänfast och till och med rik, och hon har sin egen klädstil oavsett vad andra tycker om den. Dock är det inte helt säkert att jag skulle vilja ha en egen Herr Nilsson, men honom kan man kanske lämna in på Skansen för en dag?

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Bra val, fast ser inte så många likheter...

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Pippi skulle sitta fint. Sedan skulle jag även kunna tänka mig Harry Potter.

    SvaraRadera
  3. Anonym9:24 em

    Instämmer också här. Skulle gärna vara Pippi och Pippi är alltid gångbar och så världen över.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fick man vara Pippi en dag skulle man ju också vara stor internationell kändis!

      Radera
  4. Jag funderade också på Pippi, men till slut valde jag en distingerad belgare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du tänkte aldrig på Emil då? Men det är klart, att gå omkring med huvudet i en soppterrin är väl inget bra sätt att tillbringa en dag ...

      Radera