måndag, maj 07, 2012

En bra dag

Solen skiner. Jag har en ledig dag. På Ringvägen har tulpanfloden just börjat slå ut. Ceasarsallad till lunch på uteservering, i sommartemperatur. Klarade nian i SvD på direkten, sudokun också. Här är nystädat Tog en timslång promenad. På balkongen tittar jag på min rosarandiga polkagrispelargon, man blir glad direkt  om man nu inte var det innan. Och nu ser jag fram emot "Kristina från Duvemåla", i Helsingfors i morgon.
Tänk att man kan ha det så bra!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Suck... Kristina hade jag gärna hängt med och lyssnat på. Men jag får nöja mig med Läderlappen på lördag i Sthlm.

    I går försökte jag fota mina makalösa tulpaner (som jag inte ens minns att jag hade satt lökar till). De ser ut som pioner, men blev bara röda blaffor i kameran.

    Här ser det ut som vår idag... kanske ska jag gå ut och känna efter? Gick förstås till skolan, men hann inte känna nåt på 100 meter.

    SvaraRadera
  2. Kul! Maken är i Oulu, men nån opera blir det inte..

    SvaraRadera
  3. Anonym2:30 em

    Det verkar inte som om det går nån nöd på dej just nu. Njut!

    Men har du sett röda jordgubbsblommor någon gång? Det har jag just nu på mina plantor. Fast jordgubbarna blir precis som vanliga när dom väl kommer.

    Hannele kanske vet - hon verkar mycket kunnig i trädgården.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  4. P.S.
    och min bokblogg har 2-års party

    SvaraRadera