onsdag, maj 16, 2012

Tisdagstema TEKNIK (fast det är onsdag)

Veckans tisdagstema kom ut lite sent på grund av tekniska problem. Det är något som jag hyser den största förståelse för. Jag är luttrad när det handlar om teknik. Alltså är det tveklöst onsdag idag, men vad gör egentligen det?

Vi verkar allt oftare styras av tekniken, i stället för att den ska finnas till vår hjälp och vårt stöd, styrd av oss och våra behov. Hur ofta står man inte där som ett fån, utan att alls begripa varför saker och ting inte blir som man tänkt sig!? Och även om någon mer tekniskt sinnad försöker förklara på pedagogiskt vis är det långt ifrån säkert att det hjälper. Samtidigt framkallar de där teknikerna den djupaste respekt: tänk om vi inte hade dem, hur skulle det DÅ gå?

På mitt foto ser ni vad man skulle kunna kalla för en bit av en tv-sändning. Be mig bara inte förklara!
Fler aspekter på teknik får ni om ni klickar på länken till tisdagstemat. Och försök inte ens förstå hur det går till rent tekniskt, var bara glad och tacksam för att det funkar (om det funkar, alltså)!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Oj, det där såg verkligen tekniskt ut...
    Ha en fortsatt trevlig onsdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  2. jag försöker laga och fixa och greja

    SvaraRadera
  3. Anonym9:00 fm

    Nu förstår jag problemen med nya Aktuellt!

    SvaraRadera
  4. Kära anonym - :-D
    dock jobbar inte jag med det ...

    SvaraRadera
  5. För att vara ett trådlöst samhälle så krävs det en jädra massa kablar...

    SvaraRadera