fredag, maj 25, 2012

FÖRVIRRAT i Veckans fönster

Harrods har man ju hört talas om. Men Hair-odds? Äro vi månne i skämtarnas paradis Göteborg?
Icke. Och nej, vi är inte heller i London. Men så här skojigt kan man ha det på Malta också.

Det är något visst med frisörer. Inte sällan försöker de vitsa till det när salonger ska döpas. Barr&Lin, Agatons Sax, Finns Hair, Hej & Hår, Hufvudsaken, Håråzånt, Lady & Kalufsen (fem salonger heter så, spridda i Sverige), På håret, Salong hårfin, Ett strå vassare, Hair & Nu, Hair Är Vi, Huvudverk, Love is in the hair, Rätt vågat, Kamm in (extra poäng för stavningen), Lock´n Roll, Saxess, Sax o fön.

Om Hair-odds är ett bra ställe för att fixa frisyren har jag inte en aning om. Stället var som ni ser stängt, och fönstret översållat med upplysningar i stor vit text, så inte kunde man kika in särskilt noga heller. Men när Veckans Fönster har FÖRVIRRAT som tema var detta så nära jag kunde komma ... för LITE förvirrad kan man väl bli av alla budskap på detta fönster?

Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. Hur höga är oddsen att man får sig en fin frisyr därinne, undrar jag... lite tveksam och en aning förvirrad... ska jag eller ska jag inte liksom.

    SvaraRadera
  2. Varför inte Odd Hair istället?
    Jag brukar alltid gå till frissan då jag är utomlands, men inte i år. Sist jag blev klippt utomlands blev det inte så bra, fick ha min egen frissa att fixa till min frisyr då jag kom hem.

    SvaraRadera
  3. Jag går till min frissa här i byn, inte så ofta och inte regelbundet men hon vet hur jag vill ha det ... inget förvirrat där, men i din bild är det det! Dit skulle jag nog inte gå till :)

    SvaraRadera
  4. Hjälp, vad många olika saker man kan få gjort där inne. Skulle nog inte vågat mig in för hårets skull. Förvirringen blir stor när man ser alla tjänster där.

    SvaraRadera
  5. Där fixar de det mesta!

    SvaraRadera
  6. Underbar läsning, även om jag blev förvirrad... *L*

    SvaraRadera
  7. njaeee jag skulle nog inte satsa på att klippa mig där, men nu var det ju inte det det gällde utan att du fick en bra bild till detta tema....tänk man får alltid glädje av sina konstiga bilder!
    ;-)

    SvaraRadera
  8. Absolut förvirrat! Tänk vad man kan få ihop!

    SvaraRadera
  9. jag var på Hönö i går och knackade på hos tre frisörer och ingen hade tid med mej...

    SvaraRadera
  10. Ha ha, det gäller att ha fantasi! I Landskrona finns det en frisör som heter fön och sax, jag stör mig alltid på att den inte heter tvärtom :0)

    SvaraRadera
  11. Unisex när det gäller hår måste betyda samma frisyr till både män och kvinnor...eller har jag virrat till det nu? :-)

    SvaraRadera
  12. Med dåliga kunskaper i engelska kan skylten missförstås!
    Det beror på vad man är ute efter.

    SvaraRadera
  13. Vad många ordkreativa människor det finns.:) De är riktigt kul de där namnen.

    SvaraRadera
  14. Anonym1:33 em

    *hehe* ja nog var de kreativa alltid med sitt salongsnamn. och all den där texten på fönstret kan säkert förvirar alla.

    SvaraRadera
  15. Jo, det verkar vara den branschens specialitet. I Malmö har vi Roger Hår och Atmosphair.

    SvaraRadera
  16. Klart förvirrande med det här namnet på salongen! Fin bild!

    SvaraRadera
  17. Ja, undrar just vad de sysslar med utom hår! Unisexklippning, alla kanske ser lika dana ut när de går därifrån. Förvirrat.

    SvaraRadera