fredag, maj 11, 2012

Mörkt i Veckans fönster

Där ute är det ljust, strålande solsken.
Men där inne ser det mörkt ut. Väldigt mörkt.

Vad kan dölja sig på andra sidan rutan? Gruvliga familjehemligheter? Eller bara en liten siesta, en liten avkopplande stund mitt på dagen? Eller är det en illustration till det urgamla skämtet:
-Oj så mörkt det är här inne?
-Ja här kan det inte ha varit tänt på länge!

Det ska vara MÖRKT i Veckans fönster. Klicka på länken här för fler bilder!

Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. Ja du man kan verkligen undra...fantasin vet inga gränser...jag tror på en skön stund med avkopplande musik o en kaffe på det..

    SvaraRadera
  2. Just det, det får att undra. Jag tycker det verkar vara en ok stämning, så jag satsar på att det bara är en stunds lugn och ro och avkoppling.

    SvaraRadera
  3. Jag får väl köra med mina föräldrars roligaste skämt när jag var barn: Däruppe, i det fönstret där det är tänt, där har jag släkt..." (Fast det är ju roligare att säga det än att läsa det!)

    SvaraRadera
  4. Helt underbara färger och rena ytor! Med den blåaste blå fliken himmel kan det bara hända ljuvligheter bakom mörka rutor :)

    SvaraRadera
  5. Snyggt, trots att det var väldigt ljust. Men sen också mörk. Vackra ytor.

    SvaraRadera
  6. Vilken annorlunda form på de här fönstren. Undrar var de finns någonstans. Stilren bild.

    SvaraRadera
  7. Tänk om gamla hus kunde tala!
    kontraster finns också mellan väggarna!

    SvaraRadera
  8. En riktigt läcker bild med spännande komposition och kontrasterande färger! Man kan verkligen undra vad som pågår där i mörkret...fast det händer kanske inget där, alla är väl ute i det fina vädret! :-)

    SvaraRadera
  9. Jag tror att de vilar efter maten... siesta med andra ord. Svalt och skönt ser det ut att vara mot sol och hetta ute. Snygg bild!

    SvaraRadera
  10. Det ser lite dystert ut, onekligen. Vi har ett hus här på gatan, en vanlig villa, som har solfilter på fönstren så de blir alldeles svarta. Det ser konstigt ut men inifrån är det nog som vanligt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Gillar det blåa som ljusar upp det hela!

    SvaraRadera
  12. Vilka spännande former och färger! Snyggt tycker jag.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  13. Mörkt och ljust på en gång, inte illa. Det där gamla skämtet använder jag mig själv av ibland och det finns fortfarande en och annan som skrattar till lite. :-)

    SvaraRadera
  14. Lustiga fönster så där längst in i hörnet. Känns som fönstren kapats av väggen i skugga som sticker ut. Lustig oregelbunden form på fönstren.
    Visst kan man undra vad som finns och vad som sker där inne i mörkret.
    Tack för din kommentar, noterade själv alla blommande träden i Fatbursparken, så vackert. :-)

    SvaraRadera
  15. Tack för alla trevliga kommentarer! Den bloggare som påstår att reaktioner från besökarna inte spelar nån roll, den håller sig knappast riktigt till sanningen ...

    SvaraRadera
  16. Anonym6:13 em

    *hehe* ja väggen där lär ju dölja solen från att skina in under delar av dagen.

    SvaraRadera