tisdag, januari 21, 2014

CITAT värt att tänka på

"Längs trottoaren, i lätt snöfall, kommer ett dagisgäng vandrande. Färgglada västar. Färgglada miner. Jag blir alltid på så gott humör när jag möter de där grupperna av små människor som håller varandras händer. Tänker på när våra egna var i den åldern. Så mycket glädje, så mycket utveckling, så mycket jobb."

-Jag känner igen mig. Det gör kanske du också. Men den här texten leder vidare. Föreslår att du läser hela Lars Lindströms krönika i Expressen i dag.

5 kommentarer:

  1. Anonym10:32 fm

    Tack för länken. Bra och som du påpekar ytterst tänkvärt.

    SvaraRadera
  2. Anonym3:47 em

    Läste ditt blogginlägg och gick in på LL´s krönika. Tur var väl det!
    Det var ju inte alls trygga Marimekko-barn på handihand-tåg under uppseende av dagisfröknar det gällde precis :(((

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Har tårar i ögonen när jag tänker på mina små barnbarn...

    SvaraRadera
  4. Musikanta - man kan få fler tårar i ögonen när man läser den där krönikan som verkligen tar upp ett angeläget ärende.

    SvaraRadera
  5. jag är så impad av gänget som orkar gå ut med ett dussin småttingar!

    SvaraRadera