söndag, januari 05, 2014

Inte lätta att vända ... ens på en Skyltsöndag

Vi har hört det förut, uttrycket att det är svårt att lära gamla hundar sitta.
I Norge har begreppet överförts på kvinnor. Det är svårt att vända på gamla damer, nämligen! De vet ju ofta vad de vill och vart de vill och när de väl är på väg är det enklast att inte försöka stoppa dem ...

"Gammel dame är vond å vende", ny norsk komedi, kommer man snart att kunna se på Dizzie showteater i Oslo. Av affischen att döma blir det en föreställning i hög fart och med gott humör.
Ja vem vet  om man sutte där i publiken skulle man kanske inte bara känna igen sig själv, man skulle kanske bli igenkänd också!

Fler söndagsskyltar hittar du säkert via bloggen Pumans dotter.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Inte än (känner igen mig alltså) men det kanske kommer...

    SvaraRadera
  2. Haha, det uttrycket kan jag verkligen förstå. Envis som synden kan jag vara ibland. :)

    SvaraRadera
  3. Den var fyndig och nog ligger det lite sanning i budskapet !!

    SvaraRadera
  4. Kanske idé att åka till Oslo bara för att se den. Något att lära. :-)

    Mitt skylthus finns i Tirana, Albanien.

    SvaraRadera
  5. Anonym5:06 em

    Hehe, tycker mig känna igen fenomenet...

    SvaraRadera
  6. Härligt glad skylt :)
    http://foto.rudenius.se/?p=2234

    SvaraRadera
  7. Apropå filmer ... Så hade jag läst att Ömheten skulle vara så himla bra. Jag föreslog den i kväll... Läste högt om den, och jo.. Verkade bra. Hyrde i teven. Och jag har sällan sett något så obegripligt och långsamt. I stort sett inga repliker. Ingen handling. Bara några vackra vyer över Kiruna då och då.

    SvaraRadera
  8. tja, jag försöker lära mig nytt, inser att mina barn är mycket klokare än jag...

    SvaraRadera