söndag, oktober 23, 2022

Blandade skyltkarameller

Söndag. Skyltsöndag, förstås. Har hittat mina i förbifarten, ute på huvudstadens gator. Det blev blandade karameller! Eller vad sägs om husdjur, barn, grönsaker och könsorgan? Fler skyltande bloggare har BP listat här, bara att klicka runt.

Återbesök i skyltfönstret hos frisör i Vasastan.

Inför denna skyltduo ställer jag mig helt frågande. Ingen hjälp fick jag när jag
 googlade heller. Fast visst, jag har en. Men vad ska jag säga om den?

Herr Gurka är en grossistfirma som levererar grönt till restauranger. Ingen knytning till
Lennart Hellsing alls, så vitt jag begriper. Men kanske kan chauffören dansa både vals
och mazurka?

Och här har vi vovvens egen lyxboutique! För hund med smak för glitter och glamour!
(eller är det kanske mest matte som dras hit?) Ligger på Regeringsgatan.
Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Kanske QR-koden på skyltarna om vaginan kunde vägleda vad det handlade om? Hahah, gnället i bilen-skylten var kul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kanske. Troligen, rent av. Testade inte det.

      Radera
  2. Tror som Anna, att "hemligheten" ligger i QR-koden. Gillar Herr Gurka :) och visst är bilgnället kul, för precis så där är det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skulle förstås ha plåtat kodrutan!

      Radera
  3. Den där frisören i Vasastan gillar jag skarpt! Så fyndig och rolig h*n är. Det inger förtroende:-) Jag menar om h*n är lika fantasifull med frisyrerna så;-)

    "Talk about it" är den här sajten. https://itsapril.com/se. Den är ju bra, men självaste annonskampanjen är dålig, då den knappt ens har nåt med företagets produkter att göra, åtminstone inte vad "gemene man" tänker...
    Herr Gurka är rätt fyndig och har säkert en ägare som är 50 plus - minst;-)
    Lyxbutiken för hundar på Regeringsgatan - ja vad ska man säga. Rätt adress om inget annat;-)
    En toppen skyltmix! Tusen tack för den och länken:-)

    PS. QR-koden lyckades jag inte scanna, men "avsändaren" för affischerna finns längst ned i mitten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollar din länk och kommer till en sajt som säljer produkter till veganer???? Då föredrar jag herr Gurka, gillar ju grönsaker (även om jag inte är och aldrig blir vegetarian). Har heller inte hund, men skulle inte handla där om jag hade en.

      Radera
  4. alltid viktigt att ta reda på källan 🙂 får rysningar av hundaffären

    SvaraRadera
    Svar
    1. Källa ja, absolut, om det handlar om påståenden/åsikter. Men här såg jag varken det ena eller det andra!
      Fascinerande att en sån butik kan gå runt tänker jag.

      Radera
    2. Hannele3:45 em

      källa till vad som krånglar i bilen!! 🙂

      itsapril,com säljer vitaminer...

      Radera
  5. LillaSyster7:26 em

    Fyndigt skyltat hos frisören undrar vad du hittar där i fönstret nästa gång du passerar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju ytterst sällan i den delen av stan - får kanske ta en omväg ...?

      Radera
  6. den första skylten var skoj, ett litet grammatikfel förlåtet. Är det QR-koder under nästa skyltar? Skulle kanske kunna förklara dem närmare? Kan se Östermalmsdamerna gå omkring med pudeln i en ny kreation...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pudel i paljetter är inget jag uppskattar ... men det är ju inte hunden man kan skylla galenskapen på!

      Radera
  7. Fastnade hos frissan i Vasastan. Vda gäller lyxbutik för hundar kanske adress Östermalm hade varit lyxigare. Å andra sidan, tror inte hunden bryr sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä hunden bryr sig nog inte alls! Frisersalong som har humor tycker jag har ett extra plus.

      Radera