fredag, oktober 09, 2009

Inte en bloggarkväll

Fredag kväll i höstmörker.
Det är inte en kväll för bloggare, i alla fall inte runt åttasnåret.
1 755 000 personer tittar på Dobidoo, 1 425 000 sitter kvar och kollar in Skavlan med gäster - allt i SVT1.
1 145 000 vill veta hur det går i Idol i TV4.
Nästan som på Hylands tid, när "alla" satt som tända ljus i tv-soffan för att inte missa ett ord eller en ton, även om jättepubliken nu delas i tre.
Inte så konstigt, alltså, att det är väldigt stillsamt på diverse andra fronter, som exempelvis i bloggvärlden.

Copyright Klimakteriehäxan

Tittarsiffrorna gäller förra fredagen, den 2 oktober.

5 kommentarer:

  1. Säkert en riktig analys du gör. Själv var jag en av de 1 425 000, men ingen av de övriga du nämner.

    Hylands Hörna minns jag från förr, men visst var det på lördagar det sändes? Då, när Per Oscarsson chockerade oss genom att strippa i rutan. I svartvitt.

    Oj, nu läser jag det finstilta och kan konstatera att jag inte var någon bland siffrorna du radar upp.

    SvaraRadera
  2. Jag bänkade mig 20.00 och satt stadigt kvar framför kanal 1. Idol har jag inte sett en enda ruta av! men Dobidoo fnissar jag åt, gillar arkivbitarna oftast - och Skavlan är skicklig även om gästernas kvalitet varierar.

    SvaraRadera
  3. Tv har fått en oerhörd makt över oss människor. Själv skaffade jag ingen ny tv när min gamla gick sönder för ett par år sedan. Jag kan inte påstå att jag saknar den. Men nu smyger sig ju möjligheten att titta på tv in i livet igen via datorn.
    Jag skulle egentligen titta på ditt valfria fönster här via Susannes fotoblogg, men jag kom till ett jag redan sett och kommenterat.

    SvaraRadera
  4. Jag såg Skavlan och förvånades över hur charmig Anders Borg kunde var.

    SvaraRadera
  5. JH - jag kommenterade bara Susannes bild, det blev aldrig av att jag la ut nån ny egen ...
    Gunilla - Skavlan verkar kunna locka det bästa ur de flesta!

    SvaraRadera