fredag, oktober 23, 2009

Pippi på fåglar 3

Vet faktiskt inte hur det gick till. Men de två rara leksaksfåglarna som jag en gång slet med mig från Ikea blev aldrig något barns present (det var väl egentligen avsikten).

De råkade bara hamna ovanpå mikrougnen. Och där sitter de kvar, med huvudena sött på sned och de stora gula fötterna fritt svävande över köksgolvet.

Inget barn har tuggat på dem eller lekt med dem - än. Fast om det skulle bli aktuellt är det i så fall inget problem, för dessa textila pippifåglar ska gå att tvätta i maskin.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. dom kan ju hälsa på sina kusiner i min Påskblogg :)

    SvaraRadera
  2. Du menar väl tomtarna i din julblogg :-D
    men jag vägrar jul ett tag till! Trevlig helg i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Hannele11:13 fm

    Karin Boye själv var där i går..

    SvaraRadera
  4. tant Hannele11:57 fm

    tja, den bloggen handlar om FESTER,
    allt viktigt här i livet, Halloween...

    SvaraRadera
  5. Anonym5:19 em

    Helt underbara. Själv har jag ankan Anki på datorn :-)

    SvaraRadera