söndag, oktober 18, 2009

Veckans fönster - med höst i

Veckans fönster ska vara "höstigt", så lyder påbudet. Och alla goda ting är som bekant tre!

För mig är höstens typiska fönster ofta igenbommade. Som på serveringen på den översta bilden, med jättestor skylt för ett bevakningsföretag, som ska hålla inkräktarna borta över vintern. Gula löv speglar sig i fönstret och täcker marken nedanför - och så sitter en uppmuntrande skylt vid grinden: "Snart är det vår igen!". Det tackar vi extra för.


Igenbommat är det också i de små husen längs Årstavikens strand, gröna små bodar där man praktiskt taget aldrig ser mänskligt liv. Men någon måste ju ha ställt dit cyklarna!

Mitt tredje fönster skulle fånga höstens bladguld, var det tänkt. När jag kom hem såg jag att jag själv finns med i bilden ... jag har röd jacka ... Och visserligen brukar jag inte lägga ut bilder på mig själv här på bloggen, men nu gör jag alltså ett litet undantag ...
Vägen till fler fönsterfotografer går här.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. Igenbommat och riktig höststämning. Som om alla gick i ide till nästa sommar.

    SvaraRadera
  2. De är lite vemodiga de där igenbommade fönstren. Varför gör man så egentligen? Är det som extra skydd mot inkräktare?
    Det sista fönstret gillar jag allra mest. Den vackra fasaden med det spröjsade rutorna och så en röd färgklick som extra krydda :) Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen fångat hösten på de här bilderna!
    Kan inte säga vilken jag gillar mest...de är fina. Skön höstkänsla.

    Vad är det i de där gröna små bodarna? Är det någon som har dem för privatbruk?

    SvaraRadera
  4. Gult, grönt och rött ser jag i de tre bilderna - höstens färger. Ja, och så lite vitt också, som en föraning om den vita årstiden kanske.

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen platserna på dina bilder och tänker på hur Årstakanalen förändras med årstiderna. Snart kan man gå på isen och titta på båtarna som sover sin vintersömn.

    SvaraRadera
  6. Della - ibland vill man ju nästan gå i ide så här års ...

    Ninni - antar att det handlar om att hejda hemlösa från att flytta in t ex. Eller vandaler. Eller tjuvar. Och visst ser det väldigt oinbjudande ut!

    Londongirl - jag har i åratal undrat vad som finns, och vem som har dom! I somras såg jag nån stå och måla. Men jag har fortfarande inte en aning!

    Susanne - kul att du följer upp ditt påbud! Tack för det!

    Bruno - visst är det en fin liten promenad vi har bakom knuten! Undrar om vi mötts utan att veta om det?

    SvaraRadera
  7. Höstmys. Fast vi bor i stugan hela året.

    SvaraRadera
  8. Du fick med mycket :)
    Molnigt, skuggigt och hösligt - ha det gott :)

    SvaraRadera