tisdag, mars 16, 2010

Tisdagstema: tråkigt - stentrist, rent av

Tisdagstemat denna vecka är TRÅKIGT - lustigt nog samma tema som var påbjudet för veckans fönster (se nedan). Kanske är det snön som lägger sordin på oss, plockar fram tristnissen som hukar därinne. Eller så är vi vana vid att ha lite tråkigt, tycker att det hör till? För visst är det så att det ibland är lite trist till vardags. Stentrist, skulle man rent av kunna säga.

Som en symbol för det har jag en liten gråsten på mitt skrivbord. Jag har fått den i present, vilket inte alls var stentrist eller ens lite tråkigt.
På stenen har man lyckats skriva en uppmaning - ja ni ser det själva på bilden här ovanför - "Vänd på mig"!

Och det är en vädjan
som förvånansvärt många hörsammar, kanske för att de ser att min sten är både slät och smekvänlig, efter idogt slipande, möjligen i vatten som rör sig i envisa vågor, i friktion med andra stentrista stenar ...

När man sedan vänder på min sten blir allting mindre tråkigt. Den som har stenen i sin hand ler undantagslöst. Varför?
Se själv!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Ler....
    klart att det är skönt att bli vänd när man inte kan själv.
    Bra idé, tack

    SvaraRadera
  2. Ha ha .. det var en bra bild och jätte bra till detta tema .. man börjar att le när man ser den ;)

    SvaraRadera
  3. Faktiskt log jag också. Kul sten, och lite oväntat.

    SvaraRadera
  4. He, he. Det var en bra sten. Själv har jag en "flyttsten", har sin poäng den med. Intressant att du också märkte av att inget hände på Tisdagstemat. Hur kul är det att lämna in före elva och först på kvällen synas?! Inte skoj alls. Men jag såg ett tips bland mina kommentarer, ska prova det nästa gång! Ha en skön fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  5. Anonym12:54 em

    Härlig sten som framkallade ett leende trots att jag inte fick vända på den.
    Trevlig grej och inte det minsta trist!

    Klsprutan

    SvaraRadera
  6. nej vilken läcker tråkig sak :-) så smart.... jisses.. den där gillade jag.... toppen idé.. :-)

    bra tolkat och fin bild...

    ha en skön kväll

    SvaraRadera
  7. Sv: Svårt är det inte så värst, men när det är så tråkigt att plugga så blir det inte så lätt i slutändan ändå:)

    SvaraRadera
  8. Det där var ju faktiskt kul! Jag undrar om jag inte ska sno tipset och ha en sån sten i skolan...

    SvaraRadera
  9. Kul att ni uppskattar min inte så stentrista sten!
    Det är ju faktiskt en kul presentidé till den som redan har allt (oops var det därför jag fick den tro?????)

    SvaraRadera
  10. Får många sköna tankar när jag ser dina bilder! Visst är det viktigt att vända på sig mellan varven så det inte börjar växa mossa på en. ;)

    SvaraRadera