måndag, mars 29, 2010

Och vinnare är ...

Tänk ändå om jag hade varit man, i 50-60-årsåldern.
Tänk om jag hade varit en sväng till Helsingborg.
Och slängt in tio Lottorader för 60 kronor plus en extra tia på Joker.
Då hade jag kunnat vara 214.595.901 kronor rikare nu. Det är Sveriges största spelvinst genom tiderna.
Men inget av ovanstående stämmer in på just mig.
Fast förresten – vad skulle jag göra med SÅ mycket pengar?
Skulle säkert bli en massa problem.
Kanske är det så han tänker, mannen som inte ger sig till känna och kvitterar ut vinsten.
Ren självbevarelsedrift, helt enkelt.

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Ålder och geografisk hemvist stämmer på mig men jag är himla glad att jag inte är man... Hade absolut inte orkat med alla "vänner" som troligen dykt upp! Däremot blev jag glad när jag fick en vinst från en tidning, i form av ett paket med te, på posten idag.

    SvaraRadera
  2. Stackars man! Ja jag tycker synd om honom Därför att han kommer att få massor av problem om han inte förut. Vem kan han lita på? Och vad ska man egentligen med så mycket pengar? Har läst om folk som bara blivit olyckliga av att vinna. Men första året ska man visst känna glädje, det är sen ingen skillnad om man inte var nöjd med sitt liv innan.

    Tycker det är fel attt ha så stora vinster. Vore det inte bättre med mindre vinster, så att fler kan vinna? Eller är det fel att tänka så? Skulle ingen spela då eller?

    Är tacksam och glad för det lilla jag har. Men jag unnar människor att vinna. Då blir jag glad på deras vägnar;)

    Det är bara att önska honom lycka till och hoppas det går bra för honom;)

    SvaraRadera
  3. Nu har han hittats - och ja, han blev glad!

    SvaraRadera
  4. Bra tt han blev glad! Då känner jag mig lugn;)

    SvaraRadera
  5. Pratade om den stora vinsten på jobbet idag. Vi skulle nöja oss med en tiondel av vinsten - 21,4 mille. 214 är nog i mesta laget, faktiskt! Jag läste om världens rikaste - över 300 miljarder!!

    SvaraRadera
  6. Jag kan sänka mig ett snäpp till, Wickan ... typ en tjugondedel ...

    SvaraRadera
  7. Anonym11:09 em

    Din länk är inte klickbar i andra bloggar. Det ska inte vara www framför.

    SvaraRadera
  8. Oj - var har det blivit fel månntro?

    SvaraRadera