söndag, mars 14, 2010

I balkongvrån

Vi har en balkong. Och som de flesta balkonger har den en vrå. En vrå som fångar upp solen en stund på förmiddagen och fram över det man brukar kalla lunchtid.

I dag var vår balkongvrå riktigt inbjudande. Men eftersom man fått lära sig att vårens första värme är bedräglig var jag väl påklädd - alldeles i onödan, skulle det visa sig.
För medan några enstaka fåglar testade vårkänslorna med lite provkvitter blev det riktigt sommarvarmt i min vrå där jag längtans- och njutningsfullt blundade och vände näsan mot solen, kände det hetta i kinderna, kände hur näsan kanske rodnade aldrig så lite ...

Alltså blev det alldeles nödvändigt att hämta en termometer för att få koll på läget. Och läget var +16 i skuggan och runt 30-strecket i solen! För säkerhets skull skaffade jag bildbevis också.
Tack för balkongvrån! Må solen lysa och värma er alla där ute, det behöver vi!

Copyright Klimakteriehäxan

1 kommentar:

  1. Jag önskar att även min termometer fick glädjefnatt. Den verkar mest vara under isen.

    SvaraRadera