fredag, januari 13, 2012

Dagens citat - om bantning och bloggning

”Köp dyrare viner så dricker du mindre och får på så sätt i dig färre kalorier. /…/ Kanske är det också så att man dricker mer av billiga viner för att de inte är så goda – och därför måste sväljas snabbare.”

- Svenska Dagbladets vinkrönikör Mikael Mölstad ger (ganska originellt) bantningstips på det nya året, i dagens nummer av tidningen. Frågan är möjligen var gränsen mellan billigt och dyrt går i Systembolagets hyllor?

”Bloggvärlden består till största delen av unga tjejer. Det betyder redan där att det är ett lågstatusområde. Att skriva om shopping och smink … ännu mer lågstatus. Så lätt att sätta dit.”

- Hanna Hellquist skriver krönika i dagens DN om varför det tydligen är så viktigt att sätta tjejer på plats. Och gör samtidigt klart för mig att jag kanske är undantaget som bekräftar regeln? För ung kan jag inte längre kallas, det har jag insett. Men nog händer det att jag skriver om shopping här, om än mer sällan om smink. Lågstatus eller inte? Den markeringen överlåter jag åt andra, utan problem!
Läs hela krönikan här.

4 kommentarer:

  1. Anonym1:36 em

    Ingen som helst "lågstatus" vad dig beträffar, blogg inkluderad. (Vem fasen är HH?)

    Vin är en smaksak - man köper det man har råd med och tycker om. När man sväljer det för snabbt kanske det är för att man vill bli full. MM vet säkert svaret.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Anonym1:56 em

    Full = mätt.
    Full = berusad.
    :o)

    Kulsprutan igen

    SvaraRadera
  3. HH är inne, som radiopratare, har haft egen tv-serie, skriver regelbundet i DN. Skrev bok om sin pappa som blev mkt omtalad.
    Skulle länka till båda krönikorna, men ingen fanns på webben på fm - ska göra en ny koll nu, ibland kommer dom upp senare.

    SvaraRadera
  4. jag köper och dricker goda viner men betalar inte så mycket, har lärt mej - inte genom att läsa konstiga dyra vintidningar, utan läser etiketterna på Systemet och dricker :)

    SvaraRadera