tisdag, januari 24, 2012

Tisdagstemat är livsviktigt!

Äta bör man, annars dör man. Därför kan också veckans tisdagstema kallas livsviktigt.
Själv älskar jag de vackra, färgsprakande frukt- och grönsaksdiskarna som dukas upp på torg, i saluhallar och "vanliga" affärer. Vem kan undgå att bli sugen på frukt och grönt när ögonen fångar den bilden?
Och nog för att jag gillar vegetabiliska livsmedel - men jag har alltid varit och kommer sannolikt också alltid att vara en köttätare.

Alltså blir det vad jag betraktar som en idealisk kombination när tisdagstemat MAT ska illustreras.
Fruktutbudet från en bakgata på Capri, slaktarskylten från centrala Köpenhamn.
Fler bilder av mat hittar du här!


Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Härliga bilder =)

    SvaraRadera
  2. Kött och frukt är bra var för sig tycker jag som hatar alla rätter som heter något på Hawaii. Dom där danska slaktarna med ett stort tjurhuvud brukar kunna ha fina smörrebröd...mums.

    SvaraRadera
  3. Härliga frukter :)

    SvaraRadera
  4. Anonym12:22 em

    Oj, så sugen och hungrig jag blev!
    Fina bilder som vanligt.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Visst är det trevligt att njuta av frukt och mat med ögonen. :-)
    Fruktutbudet ser fint ut där på Capri.
    Klart tydlig slaktarskylt, undrar om de hade fläskkött också eller var det bara nötkött? ;-)

    SvaraRadera
  6. Inte bara gott för magen, det är ju ögongodis också!

    SvaraRadera
  7. Jättefint tolkat! :-)

    SvaraRadera
  8. Har (som jag brukar) försökt återgälda besöken. Men Karoleen kommer jag inte in hos - och inte heller hos Lasse, där jag varit rätt många gånger! Skumt!

    SvaraRadera
  9. Härliga frukter i första inlägget - tjuren i andra är nog lite svårsmält ... men fin är den! Och där inne får man nog tag på riktigt fina köttbitar!

    SvaraRadera