söndag, januari 01, 2012

Scumt citat att starta 2012 med

"-Det var många år sen Tommy lärde sig sitta ner och kissa. I vinter har jag fått honom att köpa kängor med broddar ... och i år avstår han äntligen från nyårsraketer!
-Broddar, sittkissning och inga raketer!!! Låter som en folkhemsversion av Scum-manifestet!"

-Berglins bidrag till nyårshelgen så som det tog sig uttryck i SvD i går. Man undrar om Valerie Solana vrider sig i sin grav ... eller om även mycket små feministiska framgångar räknas? Men broddar, sittkissning och inga raketer låt rätt bra som nyårslöften i mina öron, Scum-igt eller ej. God fortsättning!

9 kommentarer:

  1. Kvinnor kan ju stå och kissa med sån där tratt... jag tror man kan köpa såna i sportaffärer, eller på internet, kan ta reda på om du är intresserad...

    SvaraRadera
  2. Nyårslöfte kanske, invadera pissoarerna

    SvaraRadera
  3. Om man hamnar i snuskiga toaletter och annat,
    finns även en rosa modell:

    http://www.plusvardag.se/web/Inkontinens/Ovriga_inkontinensskydd/GoGirl_kisstratt_rosa-3384.aspx

    SvaraRadera
  4. Berglins lilla replikskifte handlade nog faktiskt om män, och bara om män. Själv sitter jag på muggen alltid, i likhet med de absolut allra flesta kvinnor, tror jag, så jag har inte personligen några problem alls ...
    Hannele, du syftar nog på en produkt som fått pris för God Svensk Form - jag har skrivit om den, läs gärna här:
    http://klimakteriehaxan.blogspot.com/2008/10/en-bstsljare-jag-inte-begriper-mig-p.html

    SvaraRadera
  5. Anonym1:44 em

    Njae, inte sitter jag ner alltid. På allmäna toaletter står jag upp - med ryggen mot väggen - och försöker rikta rätt. Det går oftast bra :o)

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  6. nej, det var inte alls samma modell....

    Jag är inte säker att man ska få alla att sitta, inte ens män.

    SvaraRadera
  7. P.S.
    jag HAR läst din artikel tidigare och även kommenterat mitt besök på golfglubb med LÅSTA damtoaletter, bara pissorar öppna, då skulle jag verkligen behövt sådan där rosa kisstratt:

    http://www.plusvardag.se/web/Inkontinens/Ovriga_inkontinensskydd/GoGirl_kisstratt_rosa-3384.aspx

    (istället hamnade jag i lervälling)

    SvaraRadera
  8. Undrar om Tommy tycker det är kul eller vad får han i gengäld? =)

    Tack för en bra blogg.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Där ser man: Berglin har lyckats, igen! Sittkissning, raketer och broddar kan man diskutera länge!!!
    Spådamen - du är ny här tror jag - hjärtans välkommen! Jätteroligt att du hittat hit, hoppas du kommer tillbaka!

    SvaraRadera