söndag, januari 29, 2012

En bra vintersöndag!


Måste få göra tummen upp för januaris sista söndag: vilket väder! Som gjort för promenad! Med solglasögon, det kändes helt exotiskt och synnerligen ovant! Måsarna kanade på blankisen, barn matade änder, par gick hand i hand och arm i arm, det knastrade under sulorna på alla raska fötter som vandrade fram längs vattnet.

 Lägg till detta att jag med all den energi som sol och luft bjöd på uträttat ett storverk, varken mer eller mindre. Jag har ju mer än en gång bekänt min dragning åt receptomani. Den har resulterat i en osorterad driva av papper, klipp och hela tidningar innehållandes matidéer som jag tänkt att, jooo, nån gång kanske, nån gång ska jag prova ...

Nu har jag rensat. Slängt säkert två kilo recept: fyra versioner på avokadosoppa, tre på parmesangratinerad kyckling, ett antal kaloristinna, komplicerade och tidskrävande desserter, fem varianter på tomatpaj, och säkert lika många sätt att variera chevre och pastasås. Tror jag ska steka falukorv till söndagsmiddag. Det går jättebra utan recept.
 
  Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Ja Hannele, en sån här dag kan jag hålla med dig!

    SvaraRadera
  2. Haha, bra jobbat med recepten! Vilken lättnad att dumpa den ballasten, va?

    SvaraRadera
  3. Anonym11:07 fm

    Tänk om det vore lika lätt att göra sig av med kilona som sitter där dom sitter på kroppshyddan!

    Underbara vinterfoton. Fast just nu har vi det svinkallt här(8+C) och snö på bergstopparna.

    Falukorv låter jättegott.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  4. Oj vilka vackra bilder! Vilket ljus!!! :-)

    Verkligen skickligt fångat med kameran!

    SvaraRadera