söndag, januari 15, 2012

Dags att fira

Så har det blivit dags igen.
Dags att fira en av mina allra bästa vänner, en vars åsyn alltid piggar upp, en som inte kräver någonting tillbaka, en som bara skänker glädje. Kanske, ja troligen, har du samma vän, hyser du samma varma känslor och deltar i firandet!

Det är tulpanens dag igen. Knappt har granen hunnit över tröskeln förrän vårens första knippe kräver, ja verkligen yrkar på, att få komma in. Det är ett krav som är lätt att tillmötesgå.

Och när blommorna stått i den obligatoriska timmen, med nyavtagna stjälkar i kallast möjliga vatten och den skyddande plasten kvar, då kommer det härliga frasandet av gröna blad som gnids lätt mot varandra när de tar plats i vasen. Njutning!
Det ska vi naturligtvis fira!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym12:34 em

    Jättevackra - men ingen peter pan. Nej visst nej, jag glömde. Han bor ju i amaryllisen :o)

    Kulsprutan - som tycker att du är en fena på att fotografera.

    SvaraRadera
  2. Ja, grattis på oss alla tulpanälskare.

    SvaraRadera
  3. Det visste jag faktiskt inte, men jag köpte ändå en bukett i fredags och njuter av att det känns vårligt.

    SvaraRadera
  4. Fick en bukett tulpaner i onsdags och njöt av dem lite extra igår, för i år kom jag ihåg tulpanens dag :-)

    SvaraRadera
  5. Visst är det fint med såna pålitliga glädjeämnen som tulpaner!

    SvaraRadera
  6. Jag missade firandet. De här som du så skickligt fångat på bild är jättevackra.

    SvaraRadera