tisdag, januari 31, 2012

Tisdagstema SYN


Oj, ett sådant svårt tisdagstema! Det var min första tanke när jag såg att nyckelordet denna gång är SYN. För min inre syn såg jag inte alls nån illustration, men hade förstås som vanligt kameran i fickan när jag gick ut. Det gäller ju att passa på så länge det vackra vädret håller i sig!

Döm om min förvåning när jag hade gått kanske tvåhundra meter och ser det som jag tycker passar perfekt in. Kanske en tanke vi borde tänka lite oftare, lite till mans ... och ge Jantelagen en skjuts mot förgängelsen ... Fler syner bjuds man på den här vägen.

Copyright Klimakteriehäxan

15 kommentarer:

  1. Vilket flyt du hade och visst borde man tänka så lite oftare:-)

    SvaraRadera
  2. Perfekt!
    Håller med dig, skönt väder idag (och rätt budskap). :-)

    SvaraRadera
  3. Helt rätt! Jantelagen kan slänga sig nånstans... :-)

    SvaraRadera
  4. Snygg tolkning, och ditt budskap ställer jag upp på till fullo.

    SvaraRadera
  5. Bära syn för sägen, tänkte jag spontant på, men vet inte riktigt hur jag ska använda det rätt i en kommentar till ditt inlägg.

    SvaraRadera
  6. Så rätt! Bra tolkning!

    SvaraRadera
  7. Visst är det kloka ord, det där - kul att ni håller med om budskapet. Och så får vi fördöka följa Hannele i spåren och göra verklighet av det också!

    SvaraRadera
  8. Härlig uppmaning! Och det härligaste var att den inte följdes av nåt "köp xxx!"

    SvaraRadera
  9. Vilken tur du hade! Och det blev helt perfekt, och så kloka ord!

    SvaraRadera
  10. Anonym2:54 em

    FÖR MEJ RÄCKER DET MED ATT MINA MAILKOMPISAR SKRIVER MED STORA BOKSTÄVER SÅ ATT JAG SLIPPER LETA EFTER FÖRSTORINGSGLASET.
    BRILLORNA HÄNGER REDAN PÅ TANTSNÖRET, MER ELLER MINDRE PÅ HÖGRE MAGNIVÅ.

    Skämt (tja) åsido - hur kan ett tema någonsin tyckas svårt för dej? Och varför får du i så fall alltid till det? Kan det vara så att just du bestämmer temat som redan passar till ett av dina redan tagna fabulösa foton?

    En skeptiskt Kulspruta :o) som trodde att du självklart hade tänkt på glasögon i första hand.

    Jag dömmer också om din förvåning när du såg det du fotograferat, men tycker att nyckelordet borde vara : VÅGA. Punkt. Slut.

    SvaraRadera
  11. Cecilia, Lena - visst är det lätt att hålla med!
    Kulsprutan - nej, det är inte jag som bestämmer vad temat ska vara, tisdagstemat har pågått länge och jag har visserligen hängt på länge jag med, men det ÄR faktiskt en utmaning! Klicka på länken så ser du hur en massa andra kameraförsedda bloggare tänker!

    SvaraRadera
  12. Anonym12:33 em

    TACK FÖR TIPS! Fast jag är mest intresserad av det DU tycker och får till.

    By the way - imorse trodde jag inte mina ögon: vaknade till 20 (tjugo) cm snö överallt. Trodde först på hjärnsläpp, men när det väl sjönk in kändes det otroligt exotiskt. Sist det snöade på havsnivå här var 1956! Och det snöar fortfarande.

    Nu ska jag ut och göra en snögumma!
    Innan snön smälter bort - för vi har +4C och solen tittar fram.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  13. Anonym1:03 em

    P.S. Vem är det som bestämmer TISDAGSTEMAT då? Eller varvar ni?

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  14. Kulsprutan - hoppas snögumman blev fin! Exotisk under alla förhållanden! Sanningen att säga så vet jag inte riktigt vem som är hjärnan bakom Tisdagstemat. Kollade på sajten men kontaktformuläret funkar inte.

    SvaraRadera