tisdag, mars 22, 2016

Tisdagstema NERE

Det är där nere, i blommans mitt, som miraklet finns. Livet, fortplantningen, framtiden. Jag tittar ner i kaktusblomman, perfekt knallgul så här i påsktider, och förundras.

Fast det där var i går. Om jag lyfter blicken i dag är blommorna i solsken fullständigt frånvarande. Det snöar där ute. Vilken skulle kunna få mig att känna mig nere på riktigt, så lämpligt när NERE är veckans tisdagstema. Men så får man ju inte tänka! Tvärtom gläds jag åt att ha tillbringat en vecka i solen, kraftsamling inför den senvinter som antagligen återstår.

Sedan blommar det ju även på våra breddgrader! Håll ut!
Och om du klickar på länken ser du hur andra tänker och plåtar på temat. Väljer du att klicka på bilden ser du kaktusblomman i större format (det är den värd!).

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Nog kan man förundras alltid! Men underbart är kort, tur att det kommer andra blommor att glädja sig åt så man inte blir nedslagen nu när vårvädret har tagit en paus!
    Ha en bra dag!Skönt att ha varit i solen och laddat batterierna (som det heter).

    SvaraRadera
  2. Snö!! Hu då. Hoppas det inte kommer hit. Synnerligen glad kaktusblomma i påskfärgen./ Britt

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem! Vilken fin bild med fina ord till. Må så gott!

    SvaraRadera
  4. Härligt gul kaktusblomma :-)

    SvaraRadera
  5. Jättefin bild.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  6. Vacker blomma!!
    Här har det mulnat igen och påsken lär bjuda på snö :(
    Men nästa vecka ska visst värmen återvända :)

    SvaraRadera
  7. Ja, våren kom visst av sig en smula, men snart ser vi många vackra blommor som slår ut.

    SvaraRadera
  8. Så du har fått skåda ner i kaktusblomman IRL!
    Ja det unnar jag dig, då har du sluppit vårdeppen kanske...

    SvaraRadera
  9. Jättefint fångat!

    SvaraRadera