lördag, april 16, 2016

Lördagstema FÄRG

Två sorters försäljningsdiskar drar alltid till sig mina blickar. Det är de där man säljer frukt. Och så de där man ställt upp blommor och grönt. Fantastiska färger breder ut sig, bara att välja och vraka  eller så nöjer man sig med att titta, vilket som bekant alltid är gratis.

Nu hamnade jag på Mariatorget på Södermalm där man saluför blommor året runt. Så här på våren mycket plantor, många pelargoner till balkonger och täppor, men också snittblommor för den som vill ta in prakten inomhus.

Ett av flera lördagsteman som cirkulerar i bloggvärlden är i dag påbjudet att handla om FÄRG. Vill du kolla in lördagens citatskörd scrollar du bara ner ett snäpp. Och som extra färg-tillägg rekommenderar jag detta. I dag är det nämligen körsbärsblommans dag!

Förgätmigej. Så vacker blomma, så vacker färg, så vackert namn!
Krokusfröjden tar snart slut men än så länge finns de!
Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Ögongodis. Väldigt mycket fint så här på våren. / britt

    SvaraRadera
  2. Förgätmigej hoppas jag får vara i fred från sniglarna... köpte ny planta som gärna får Bredäng ut sej på vårt berg (ett av de första orden jag lärde mig på svenska).

    SvaraRadera
  3. Färgprakt kan man verkligen prata om när det gäller blommor! Härlig tid som väntar nu! Min julros har precis blommat i rabatten och i morse hade den skiftat färg till lila! Kan inte minnas att den har gjort det förr? Eller så har jag varit ouppmärksam tidigare. Även en julros kanske behöver förnyelse ibland?

    SvaraRadera
  4. Jaa! Jag får precis samma njutning inför vackra fruktdiskar och blomsterlådor! En annan liknande upplevelse är väl garnaffärernas hyllor! Man vill ha ALLT!

    SvaraRadera