onsdag, april 27, 2016

Ny dagsnotering

Tror att jag har utsett mig själv till Er Personliga Vår- och Blomspanare. Smiter ideligen iväg till Kungsträdgården för att kolla läget på körsbärsblomsfronten, det där jag kallar "det rosa molnet" över våra huvuden.

Och budskapet till dig som ännu inte kunnat ta dig dit är glädjande: visserligen har vind, ösregn och hagel tvingat ner en del kronblad på marken, men det finns fortfarande knoppar som inte slagit ut.
Det är som gjort för ett glas med bubblande dryck och ännu ett "välkommen, våren!".

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Det är ljuvligt att se vårbilder söderifrån. Här verkar det dröja men jag tar ett glas bubbel ändå!

    SvaraRadera
  2. Det gör du så rätt i!!!

    SvaraRadera
  3. åkte spårvagn på Avenyn i Göteborg, rosa där också vi Bältesspännaren :)

    SvaraRadera
  4. Vi använder champagne på det sättet också. Men vispat det har vi aldrig gjort. Visste faktiskt inte att någon gjorde det.
    Körsbärsblom ska man också njuta av så länge det varar. / Britt

    SvaraRadera
  5. Bara dårar vispar champagne, Britt!

    SvaraRadera
  6. Bra att du håller koll på Kungsan. Konstigt nog gillar jag inte champagne - för torrt för mig. Dessutom har det en benägenhet att sätta sig i benen direkt redan efter ett glas.
    Ingrid

    SvaraRadera