måndag, juli 31, 2017

Inget går upp emot att kissa i det fria!

Inget går upp emot att kissa i det fria!
Det är inte jag som konstaterar detta, minns inte när jag senast hukade bakom en buske för att lätta på trycket.
Däremot har Tom Robbins i sin härliga bok "Still Life with Woodpecker" beskrivit hur det är att kissa i naturen, i en burlesk hyllning till den obekväma kroppsställningen som ändå leder till en stor känsla av befrielse. Något enklare för män, visserligen, men med samma resultat!

Men även inom bildkonsten finns, visar det sig, kreatörer som delar Robbins entusiasm. Gick runt i Ekebergsparken i Oslo i går, stadens andra skulpturpark vid sidan av Wigelandsparken. I Ekeberg kan man inte bara se på statyer, man kan få sig ett rejält träningspass på de branta stigarna dessutom!

Så plötsligt sitter hon där, kvinnan med byxorna neddragna. Vi stannar till och efter några sekunder händer det: hon låter sitt vatten, som det så fint brukar heta. Hon njuter med slutna ögon. En stadig stråle kommer ut över gruset under en kort stund. Fast hon sitter ju kvar förstås, på sina böjda ben. Att hon skulle resa sig upp mellan skurarna vore väl lite mycket begärt av Ann Sofi Sidén, den svenska konstnärinnan som skapat verket och gett det namnet "Fideicomiss". Titta noga på bilden så ser du strålen!

Där inne bland träden finns många skulpturer, av kända och mindre kända upphovspersoner. Bortsett från den kissande kvinnan gillade jag Salvador Dalis version av Venus från Milo, en vacker kvinnofigur försedd med utdragslådor! Jo, de gick att dra ut. Nej, de innehöll inget. Men gav i alla fall intryck av att även kvinnor kan vara innehållsrika ...

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. En del av lådorna innehöll faktiskt lite skräp! Men jag tror inte att det var Dalí som lagt det där..

    SvaraRadera
  2. Det har du antagligen alldeles rätt i!

    SvaraRadera
  3. kul skulpturer - det finns kisstrattar för sportiga tjejer

    SvaraRadera
  4. Hannele - jag vet! Men i den värld där kanske 80% av alla tjejer har långbyxor har jag svårt att fatta grejen. Kräver nog handväska eller rygga dessutom. Och var tömmer man den sen? Skrev om detta för nio år sen ...
    https://klimakteriehaxan.blogspot.se/2008/10/en-bstsljare-jag-inte-begriper-mig-p.html

    SvaraRadera
  5. tant Hannele10:31 em

    tja, fungerar när man klättrar i berg... Själv var jag på en golgklubb, bara pissoaren olåst...

    http://www.go-girl.se

    SvaraRadera
  6. funkar utmärkt med långbyxor och tights: http://www.go-girl.se

    P.S.
    jag använde menskopp redan typ 1968, ingen nyhet det heller, dottern har använt nu.

    SvaraRadera
  7. Hannele - jag har tittat på go-girl-länken och vidhåller: även om man kan kissa stående kräver det viss avskildhet. Varken tights eller jeans kan ju sitta på! Så det är tack men nej tack från mig, även till denna pryl.

    SvaraRadera
  8. du klättrar nog inte i berg - men jag känner några unga kvinnor

    SvaraRadera
  9. Mitt namn Jönsson Björkman, form, Kristianstad (Sverige) Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i den ena gräset tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och sa till mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stava caster som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i en tid av problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller att din man flyttade till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans kontaktmeddelande på: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
    eller viber +2349014523836

    SvaraRadera