fredag, juli 28, 2017

Böcker och motion

Vilken typ av bok undviker du helst? undrar Mia i en ny helgfråga. Jo det kan jag avslöja utan att darra på manschetten:
Hoppar snabbt förbi fantasy, sci-fi och böcker skrivna av författare som jag upptäckt är alldeles för upptagna av våld i vidriga former.
Bonusfrågan lyder Motionerar/tränar du? och har också ett kort och enkelt svar: ja men alldeles för sällan, alldeles för lite. Fast jag försöker dagligen motionera hjärnan ...
Trevlig helg, med eller utan frågor!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Hjärnan är också en muskel :)

    SvaraRadera
  2. Haha bra svar på motionen! :)

    SvaraRadera
  3. Fantasy och scifi skulle jag nog inte läsa om det inte var så att resten av familjen verkligen gillar sånt :-)

    SvaraRadera
  4. Hm ja, hjärnan behöver också tränas ;)

    SvaraRadera
  5. Sci-fi och för mycket våld hoppar jag också över.

    SvaraRadera
  6. SF hoppar jag gärna över men fantasy kan jag stå ut med då och då. det beror på vad. visst borde en motionera mera. men hjärngympa utövar jag mycket varje dag

    SvaraRadera
  7. våld, sekter och flickor inlåsta i källare vill jag inte läsa om

    SvaraRadera
  8. Fantasy/sci-fi har jag också svårt för i de flesta former, de som är för ungdomar blir någonting annat tycker jag.

    SvaraRadera
  9. Att motionera hjärnan är icke att förakta, men såklart motionerar man knoppen även genom att motionera kroppen i övrigt. :D
    Gillar heller inte vidrigt våld i böcker, ibland blir det bara för mycket. Men sci-fi och fantasy har jag upptäckt vitsen med under senare år, fattade alls inte tjusningen förr. Annars brukar det väl vara tvärtom? Att man läser sånt när man är yngre...

    SvaraRadera
  10. motion för hjärnan är också viktigt!

    SvaraRadera
  11. Hehe, fantasy, sci-fi och liknande hör till mina favoriter. Kul att vi är så olika :)

    SvaraRadera
  12. Alltför utstuderade våldsskildringar är inte något jag uppskattar heller.

    SvaraRadera