söndag, juli 23, 2017

De bortglömda evenemangen

Inte förrän man möter en anslagstavla med lite ålderstigna små affischer begriper man hur mycket man har missat. Det blir en sorts offentlig kom-i-håg-lista fast den handlar om det man inte alls kom ihåg.

Så många år som gått sedan jag senast var i Arvikas Folkets Park! Jo, jag var dit en sväng innan Arvikafestivalen lagts ner, Håkan Hellström var kvar i sjömanskostymen och svartklädda synthare fyllde stadens fik, men det är länge sedan nu. Marknaden där fjäderfä såldes hade inte lockat även om jag känt till den i förväg.

Valborgsmässodansen började redan klockan 19, oklart om det var i år? Och gospelfestivalen då? Nej, den ägde rum 2016. Ved till salu, står det också, men ingen enda presumtiv köpare verkar ha rivit loss en flik av papperet där telefonnumret står. Samma sak med efterlysningen av platser för barn och vuxna som behöver tas om hand.

Johans diversehandel, med antikt och loppis, vet jag håller öppet och jag har hört att han har rätt gott om kunder så här i högsommaren fast kanske har de inte kommit tack vare just den här skylten. Adlersparres antikvariat är jag helt obekant med. Hästjazzen spelades så sent som i denna veckan, och att Christina Eriksson säljer fina grönsaker hela sommaren vet jag.

Sedan kan jag ju inte låta bli att undra hur det gick i den där fotbollsmatchen. Planen ser fin och välskött ut, så mycket är säkert, men rådde Värmskogs Sportklubb på IFK Skoghall? Hur ser ställningen ut i division 6 västra?

Copyright Klimakteriehäxan

Det här blev ännu ett bidrag i bloggstafetten SKYLTSÖNDAG som skapades av Pumita och förvaltas av BP. Lista på söndagsskyltare hittar du här.

4 kommentarer:

  1. (min dumma vägförening förbjuder sånt :(

    SvaraRadera
  2. Värmskog vann med 4-2 och leder nu Div 6 Värmland västra - herr med 2 poäng före Gillberga FF

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, man ser det inte när man skulle ha sett det.

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Är ju gammal fotbollsmålvakr själv så skylten väcker massvis med minnen när man spelade "på vischan" med omkädningsrum utan dusch med mera... Men på landsbygden fanns det ALLTID välansanda gräsplaner jämfört med planerna i stan, som mest bestod av grus...

    Vilka minnen du väckte hos mig nu:-)))))

    Tusen tack för en för mig underbar skylt. Stort tack för länken också:-)

    PS. Jag spelade faktiskt i näst högsta divisionen, men trappade ner i Div 3 och 4 efter "karriären". DS.

    SvaraRadera