söndag, juli 02, 2017

Punktlighet är en dygd

Att punktlighet är en dygd, det har vi ju alla fått lära oss. Dock brukar den läxan sällan bita på dem som kan betecknas som sanna tidsoptimister.

Det är väl en sådan, med viss självinsikt, som öppnat det här företaget i en liten källarlokal. Man måste önska honom eller henne lycka till, både med öppettiderna och verksamheten ...

Söndagar är också skyltsöndagar. Kolla fler skyltar, snygga, roliga, upplysande, förvillande, tokiga, den här vägen! Vill du se fler skyltningar som jag gillat kan du klicka på etiketten "skyltar" här på bloggen  eller, för enkelhets skull, på den här länken. Här finns dessutom listan på alla  medverkande bloggare som brukar "skylta", även om inte alla gör det alltid ...   


Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Jättebra skylt! Då har personen i alla fall skyltat med att det kan vara lite si och så med tiderna. Men vet man det så är det ju OK. Inte som här i Spanien där stora butiker som Carrefour öppnar 30 minuter efter utsatt tid utan att på något sätt berätta varför och definitivt inte be om ursäkt n' väl dörrarna slås upp.

    SvaraRadera
  2. kul, påminner mej om ett antikvariat som öppnade 11:00 och hade lunchstängt 12:00...

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Den ägaren har självinsikt och humor. Den kombinationen gillar jag skarpt! Bra upptäckt där! Undrar om skylten finns i Vasastan eller på Söder...
    Toppen att du skyltar igen! 1 000 tack för en toppen skylt och länken:-)

    SvaraRadera
  4. Underbar skylt, ärlighet varar längst haha

    SvaraRadera
  5. Den här tidsoptimisten med självinsikt finns i Grums.

    SvaraRadera
  6. Påminner mig om en god vän (manlig) som Mirren och jag fick följa med till svenska ambassadens bad i Prag en gång (när våra respektive jobbade) som sa till sin fru innan han åkte: "Jag kommer hem klockan 6 men jag passar inte tiden."
    Ingrid

    SvaraRadera