torsdag, juli 20, 2017

När högen växer

Den har växt i åratal, min hög med böcker som jag dragit ihop, i den fasta förvissningen att jag naturligtvis ska läsa dem alla, åtminstone smaka på dem. Några kommer jag aldrig att läsa ut, men jag ska i alla fall pröva, det är tanken.

Mia är inne på samma spår när hon kommer med veckans helgfråga: Vad gör man när det blir så? I hennes fall känner hon sig förpliktigad att blogga om böckerna också, det gör tack och lov inte jag som betalar för mina böcker, har inga recensionsexemplar.
Och mitt sanna och uppriktiga svar, det är att jag låtsas som det regnar, drömmer vidare  och under tiden köper på mig lite nya titlar ... Oförbätterlig är väl ordet?

En bonusfråga slänger Mia med: Läser du något bra nu? Jag befinner mig i en högst oplanerad men rätt intressant norsk våg. Har just öppnat Åsne Seierstads "Två systrar" och tror på den. Fast det betyder inte att min hög har krympt, den här köpte jag härom dagen!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. jag är återhållsam med recensionsböcker för de förpliktigar. Idag cyklade jag ett par mil till biblioteket för att hämta Ferrantes fjärde bok, har köat flera veckor.

    SvaraRadera
  2. Det är väl ändå skönt att det finns en plats där man får bestämma själv, till 100% :)

    SvaraRadera
  3. Min läshög minskar aldrig den bara växer som ett berg... det kommer bara dit mer och mer sten. Hade den varit som en snöhög hade den ju smält lite ibland men det ser jag inte skymten av, men älskar att ha många böcker som jag längtar efter att få läsa :)

    SvaraRadera
  4. Hannele - jag läste ettan men hoppade inte på hajp-vågen.
    Monika - JAAA!
    Anna - exakt så är det. Hyllorna överfulla - och ändå ...

    SvaraRadera
  5. (ingen Ferrante-hajp-våg, bra litteratur)

    SvaraRadera
  6. Haha! Så där gör jag också, köper en bok som "springer om" hela högen.

    SvaraRadera
  7. Jag bloggar inte bara om recensionsexemplar men känner ändå som om jag ska blogga om alla böcker. Men det är ju mitt eget val.

    SvaraRadera
  8. Två systrar tycker jag låter intressant.

    SvaraRadera
  9. vill också vara oberoende. Två systrar ska jag också läsa i sinom tid

    SvaraRadera
  10. Två systrar skall visst vara bra, om än lite som en utmaning att läsa.

    SvaraRadera
  11. Två systrar har jag inte hört så mycket om, ska bli intressant att läsa vad du tycker.

    SvaraRadera
  12. Ewa K - träffande beskrivning!!!
    Och ni som funderar på "Två systrar" - jag ber att få återkomma, men den närmaste veckan jobbar jag så mycket att knappt blir något läst och kanske inte bloggat heller.

    SvaraRadera