söndag, februari 09, 2020

Jag märkte inget!

Det har pågått en designvecka i Stockholm.
Utan att jag märkt det minsta. Jag är ändå road av formgivning, det ser man bl a här på bloggen (klicka bara på etiketten "design"!).
Men allt jag sett är denna skylt. Den stod på Slussplan, utanför Konsthantverkarna.
Var höll "veckan" hus?

Jag blev förstås tvungen att ta reda på det. Svaret är Älvsjömässan. I min värld borde Stockholms designvecka synas betydligt bättre, på många ställen och inte bara i en jättestor mässhall dit många har långt och där man dessutom (antar jag) måste betala för att komma in.
Fast det blev ju en skylt till Skyltsöndagen ändå.

Vänskap får vi aldrig för mycket av. Men mer sällan skyltar man med det så här tydligt!
Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. Visst borde denna designvecka vara synlig på fler platser i stan. Vet att jag vid några tillfällen tidigare varit i Älvsjö (tror jag det var... och då efter att ha sett annonser i DN.
    Och gratis har det inte varit.
    Vänskapsskylten känns bra. Skulle behövas många sådana idag runt om.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag tycker inte man marknadsfört det där särskilt bra. Måste ju vara roligare om fler kan se och besöka! Vänskapsskylten är möjligen i minsta laget ...

      Radera
  2. Hundra procent vänlighet är ett bra mantra! Det kommer man långt med.
    Trevlig skyltsöndag!

    SvaraRadera
  3. Ni har väl mässor här och där hela tiden... typ runt om. Bra uppmärksammat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gick på trädgårdsmässan för några år sen. Inget för mig. Bokmässan, ja. Men när det handlar om design låter det som att man skulle kunna springa på något lite här och där, inte bara i en stor mässhall. Tänker på alla gallerier, inredningsfirmor etc.

      Radera
  4. Stockholms Design Week är en del av Stockholms Furniture Week och Northern Light. Självaste designdelen finns "bara" i Victoriahallen, medan Möbelmässan ställer ut i A-hallen och Northern Light i C-hallen.
    Besökte mässorna varje år medan jag fortfarande jobbade. Då var det rena fackmässor mest för inköpare och press, medan "kreti och pleti" bara fick besöka mässorna sista dagen. Det fanns många utländska unga designers på plats som hoppades på att just deras uppfinning skulle attrahera till exempel en möbel-/lamptillverkare.
    Bra i alla fall att Design Week fick reklam här på din blogg:-) Å 100& friendly är jag då alltid;-)

    Stort tack för dina skyltar och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tja den gratisreklamen var inte så mycket värd, eftersom jippot tog slut idag ...
      100% friendly är kanon!


      Radera
  5. Tänk att det i dag är svårt att göra reklam för något! Kanske försvann det i det allmänna bruset?

    100% Friendly, hehe. Vad satt den på? En kramgo tröja?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vänlighetslappen sitter på en sorts madrass som barnbarnet ligger på ibland. Han "fyllde" två månader i dag!

      Radera
  6. Vänlighet kan man inte få för mycket av! Härlig skylt!
    Konstigt att det inte gjorts ordentlig reklam för Designemässan ... den borde ju vara intressant för många.
    Bra skyltat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju dessutom väldigt gott om fin skandinavisk design, väl värd att titta på! Och köpa, om budgeten medger.

      Radera
  7. 100% friendly passar riktigt bra inför Alla hjärtansdag i slutet av veckan. I Finland kallad vändag.

    SvaraRadera
  8. Taskigt av den där designveckan att gömma sig på ett enda ställe på det där viset...

    Trevligt med vänliga grejer :-D

    SvaraRadera