söndag, februari 23, 2020

När fimpen får välja ...

Summerburst eller Sweden Rock Festival?
Låt mig gissa att du inte blir förvånad när jag nu avslöjar att inte besökt något av dessa evenemang.
Men när fimparna får välja verkar det som om Sweden Rock är bäst.

Det har jag alltså ingen egen uppfattning om, däremot är jag rätt konfunderad över omröstningsmetoden. Bara rökare kan uppenbarligen delta, och förlåt mig (jag hatar inte rökare, inte alls) men är inte den här "valskyltlådan" väldigt snuskig? Vem har satt upp den? Töms den ibland?

Eller är det bara ett försök att få folk att avstå från att släppa sin fimp på marken? Vällovligt i så fall, för det är verkligen äckligt med alla cigarettstumpar man tvingas vada fram igenom i stan.
Men som ni förstår har jag inte svaret.

Min andra skylt denna skyltsöndag finns i ett fönster på Kungsgatan och kan möjligen uppfattas som ett hån av människor som älskar snö och vintersport, för i huvudstaden har det verkligen inte varit läge för skidåkning. Det verkar det ju knappt vara i Vasaloppsspåret heller ...

Sportaffärerna har haft tuffa dagar, lagren är fyllda och det verkar knappt hjälpa att sänka priserna rejält, för vem vet om det nånsin blir skidvänligt igen i våra trakter? Och den som drar till fjälls hyr ofta sin utrustning, vilket är jättepraktiskt eftersom man får ok prylar och slipper frakta dem. Så det där med att "vi ses där ute", det handlar snarare om att i stället för skidor ha gympaskor på fötterna.

Man får ett särskilt sätt att titta på skyltar när man tagit för vana att delta i bloggprojektet Skyltsöndag. Den här veckan trodde jag exempelvis att jag inte skulle ha en endaste liten skylt att visa upp, men vips! helt plötsligt finns de ju där! Via BP hittar du fler skyltjägare, vareviga söndag.

Som medtrafikant kan jag bara hoppas att den som kör den här lastbilen faktiskt
vet vart han ska ... men man undrar ju ...
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. cigarettförvaringen är onekligen unik. Eller kanske inte? Skyltningen kommer på sidan om, man ser ju bara cigaretterna.
    Så är det, plötsligt ser man skyltar som aldrig förr nu när man är med in det här temat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så funkar det - och jag har varit med så himla länge så det sitter i ryggmärgen!

      Radera
  2. Jamen, visst är det underbart! Skyltarna bara står där och väntar på oss, haha!
    Det går väl i vågor det där. Men dina var ypperliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att det gick att se skylten på lastbilen gjorde mig överraskad, plåtade genom vindrutan i farten ...

      Radera
  3. Cigg-boxen bloggade jag också om, fast min stod i Vallentuna och hade en annan fråga.
    https://bp-computerart.blogspot.com/2019/06/skyltsondag-212.html
    I Vallentuna fungerade den alldeles ypperligt kan jag säga. Inte en fimp på trottoaren/torget. Jag gillar sådana initiativ som faktiskt har en väldigt positiv effekt, åtminstone i min grannkommun. Där ändras texten med jämna mellanrum och ingen kan nog missa den högt uppsatta boxen.

    Tycker synd om alla affärer som inte blev av med sina lager. XXL verkar vara desperat. Om de inte får in pengar via senaste rea, så riskerar företaget att gå i konkurs.

    Sista skylten är en absolut höjdare! Sådan humor gillar jag. Så upplyftande om man står i kö;-)

    Tusen tack för länken (även om jag råkar heta BP;-) ) och den fina skyltningen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsan - tänkte på Pumita och så skrev jag visst det också ... ändrat nu. "Min" fimplåda satt vid Ulriksdals trädgård och ja, många fimpar innehöll den absolut. Så kanske?

      Radera
  4. Haha, jättekul med lastbilen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite originellt måste man väl säga??? :-D

      Radera
  5. Det var en udda skylt på lastbilen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket! Undrar om den funkar bra som reklam? Känner mig tveksam!

      Radera