fredag, februari 21, 2020

Visst vill man bada!

Självklart längtar jag efter ett dopp. Men inte i en bassäng där tjoandena ekar mellan kakelväggarna, utan i "riktigt" vatten: hav eller insjö, jag gillar båda. Strand eller (snälla) klippor? Självklart båda! Kanske har jag det gemensamt med Elisa Matilda? För i dag i de fem fredagsfrågorna eftersöker hon  svar som det stänker och plaskar om!

Strandliv att längta efter. Bara att hoppa i havet när man vill!
  1. När tog du ett bad senast? I kar var det länge sedan, men kanske i december. I sjön i början av september. I havet ... suck, SÅ länge sen! Maj i fjol? 
  2. När lärde du dig simma? I simskolan, ungefär sju år gammal.
  3. Räknar du dig till badkrukorna eller badankorna? Badar väldigt gärna, så då blir det väl anka. Fast jag kan avundas de riktiga ankorna som inte fryser om fötterna i kallt vatten.
  4. Var badar du helst? Älskar både hav och insjö.
  5. Vad säger du om isbad? Nej tack. 
Med detta avslöjat går jag nu och tar en dusch. Och önskar er förstås en angenäm helg, allt annat vore ju konstigt!

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. nu är det meteorologisk vår här. snart borde sommaren vara här med bad, ljus och uteliv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intet är som väntans tider ...

      Radera
  2. avslappnande med badkar men det blir inte så ofta, typ julbad... lite fårfett på kroppen så kan du bada ute nu... så gör de som simmar Vansbrosimningen, luktar inte gott...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Karbad nån gång, skönt. Fårfett? Tack för tipset, men jag avstår, oavsett insmörjning.

      Radera
  3. Jeg elsker å bade i sjøen, hele året. :) Badekar og basseng derimot ... usj! God helg til deg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger inte nej till en fin pool heller ... men den här helgen blir det i a f inget dopp!

      Radera
  4. Att simma i havet är en helt annan upplevelse än i sjöar, tyvärr har jag långt till havet så det blir ytterst sällan. Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det skillnad, men jag gillar båda!

      Radera
  5. Jag tror att jag tar ett karbad i morgon innan jag går på fest. Det är väldigt skönt om man är frusen.
    Fin fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut. Med lite bubblor i kanske?

      Radera
  6. Förutom ditt var på fråga 5 har vi ingenting gemensamt alls idag. Men det är himla roligt att läsa dina och andras svar.
    Är det dina barn på den fina bilden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. En salig blandning av badkrukor och -ankor, eller hur?! Ja det är mina barn nånstans i Grekland, antagligen Kreta, för ack så länge sen ...

      Radera
  7. Jag säger också nej tack till isbad. Ha en fortsatt trevlig kväll kram Nina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev tv-kväll, nästan i mesta laget faktiskt ...

      Radera