torsdag, februari 13, 2020

Snusförnuft årg 1965

Ni läste kanske mitt inlägg härom dagen, om mitt första honorar för något jag skrivit. Det var hela femton kronor från tidningen Vi, för ett bidrag vars innehåll jag inte längre hade en aning om. Så jag var faktiskt på väg till Kungliga Biblioteket för att ta reda på det.

Jag hann registrera mig (tack Emma för länken!) men behövde aldrig gå dit. För en kollega gjorde jobbet och nu har jag resultatet. Ni ser det här nedan, i all sin prakt! Att börja med en enspaltare verkar ju ändå logiskt, eller hur?

Vad jag fortfarande undrar är om jag svarade på en fråga tidningen ställt? Eller om jag rakt ut i det blå presterade dessa snusförnuftiga ord? Dessutom hade jag lagt till ett år på min ålder, för i maj 1965 var jag sjutton ... Ännu en liten gåta hänger med. Visst hade jag en skolkamrat som hette Rolf Hast?

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Men då fick du en liten slant för det där extraknäcket!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan! Undrar vad jag gjorde för alla pengarna?

      Radera
  2. Titta så roligt! Nog känns det som att du svarar på en tidigare ställd fråga.

    Om åldern, kanske var det tidningen som for med lite osanning, slant med fingrarna, inte korrekturläste, läste fel ...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker också att det verkar vara svar på ställd fråga. Om åldern - tja, inte vet jag.

      Radera