tisdag, mars 04, 2008

Fri tid och fritid - tisdagstema

Veckans tisdagstema är FRITID. Om det nu handlade om skolarbete skulle jag få underkänt för missuppfattning av ämnet. För jag bestämde mig för att ägna mig åt den förhatliga sär skrivningen och gjorde om det till fri tid - och så kunde jag ta en bild på det befriade urverk som för många år sedan gjordes om till en fingerring, en souvenir från en resa som jag inte längre minns vart den gick.
Fri tid är ju fritid.
Svårare än så behöver det väl inte vara?
Trevlig tisdag!

Copyright Klimakteriehäxan

13 kommentarer:

  1. Vilken bra toklning av dagens tema ! Och kul idé med en ring...
    ***
    Ha en fin tisdag !
    K R A M från EVA !!!

    SvaraRadera
  2. hej! tänkte bara meddela att det rent juridiskt är överflödigt att skriva "copyright klimakteriehäxan" i varje inlägg eftersom det enligt svensk lag är du som har upphovsrätten till allt du skriver, precis som alla andra författare.

    copyrightsymbolen har endast juridisk bäring i usa och jag vet inte hur många läsare du har där och huruvida du tänkte exportera dina texter dit, men ja, du förstår.

    mvh
    natalieiz

    SvaraRadera
  3. Anonym11:00 fm

    Vad häftigt att göra en ring av urverket, då kommer den ju till nytta många år framöver!
    Kul!!

    SvaraRadera
  4. Anonym11:20 fm

    Vilken rolig tolkning!

    SvaraRadera
  5. Anonym11:25 fm

    Hej Häxan
    Bra tolkning!

    SvaraRadera
  6. Rolig tolkning! Och vilken fin ring det blev, den skulle jag gärna ha!

    SvaraRadera
  7. Anonym1:40 em

    Kul och lite annorlunda tolkning!!

    SvaraRadera
  8. Anonym2:12 em

    Coll tolkning. Urbra helt enkelt.

    SvaraRadera
  9. Fyndig tolkning :-)

    SvaraRadera
  10. Anonym8:38 em

    En trevlig tisdagskväll till dig också!!

    SvaraRadera
  11. Anonym9:26 em

    jättefin tolkning!

    SvaraRadera
  12. Anonym10:20 em

    Fri tid, det är vad jag har fått i mitt liv nu :)

    SvaraRadera
  13. Kul med glada tillrop! Urbra var ett gott betyg!

    SvaraRadera