fredag, september 09, 2011

Veckans fönster är MASKINELLT

Visst måste man kalla en bil för en maskin? Dessutom är en bil en maskin försedd med fönster. Och i fönster kan saker spegla sig: exempelvis andra bilar. Ja, eller maskiner, då.

Temat för Veckans fönster är denna gång just MASKINELLT. Och jag hamnade i det plåtförsedda gatuvimlet, fast mest på den stillastående, parkerade, sidan ...
Fler maskinella bilder ser du om du klickar först här, och sedan vidare ut i sajberspejs.

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. *fniss visst är det maskinellt...jag godkänner det så blir mina också det ;-))

    ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Haha, suverän lösning!

    SvaraRadera
  3. ...och till och med en massa husfönster på avstånd, vilka också kan kallas maskinella, för visst finns det maskiner där. Din tolkning är helt klart ett bra alternativ. Men hade du tagit bilden på en sidoruta i stället så hade det verkligen varit ett maskinellt fönster med tanke på dagens fönsterhissar i bilarna. :-)

    SvaraRadera
  4. Underbart kreativt..jag är väldigt förtjust i sådana lösningar.

    SvaraRadera
  5. Enkelt på sitt sätt, men såklart maskinellt. Snygg spegling i bakrutan.

    SvaraRadera
  6. Ja, absolut! Var inne på samma tanke själv. Snygg spegling!

    SvaraRadera
  7. Visst är en bil en maskin, i alla fall är det maskiner som får bilarna att gå. Jag var faktiskt själv inne på något bilaffärsfönster, men jag hittade annat på närmare håll.

    SvaraRadera
  8. Jag tenkte också bilfönster i dag... ;-)

    SvaraRadera
  9. Helt klart maskinellt...om flygplan godkänns så ;) Snygg spegling!
    Brasilia ja, den märkligaste staden jag besökt och kanske den mest ogästvänliga. Inte så att folket var otrevliga men själva uppbyggnaden i olika sektorer med "vanligt" folk utanför stan och alla hotell i en sektor är ju helt vansinnig. Sen var den ju också ganska promenadovänlig. Det märks att den byggdes när man trodde att alla skulle åka bil överallt.
    Fast...jag ångrar ju alls inte besöket där ;)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  10. Självklart är det ett maskinellt fönster! Det sitter ju på en bil och bil på italienska heter macchina och det ordet kommer ju förstås från maskin, även om det uttalas "máckina". Ordet används förresten även om kamera som heter macchina fotografica, en maskin för att fotografera helt enkelt.

    Så för mig är det ett alldeles logiskt val av maskinellt fönsterfoto. :)

    SvaraRadera
  11. Gillar den snygga speglingen och visst är det maskinellt!

    SvaraRadera
  12. Jovisst är det en maskin! Häftigt emd speglingen också!

    SvaraRadera