lördag, september 10, 2011

Väckt av smärta

Vissa nätter sover man inte särskilt bra. Det bara är så. Drömmar dyker upp, ljud tränger in, det blir för varmt, det blir för kallt.
I natt var en sådan natt.

Sömnen bröts tvärt. Det högg till i sidan, ungefär i det område där man en gång kunde lokalisera en midja. En vass smärta, alldeles ny, omöjlig att identifiera. Snabbt var jag klarvaken. Måste finna en diagnos till denna plåga, som så påtagligt slitit mig ur Morfei armar.

Det visade sig att jag sovit på en penna, en hård, kall och kantig sak som dock i det längsta bäddats in i sängkläderna. Tills jag gjorde en förflyttning som fick den där pennan att köras rakt in i min kropp. Ja, det kändes så i alla fall ...

Denna historia kan få dig att inse vådan av att vagga sig till nattro i sällskap med fel sorts passion. Det är smartare att välja något mjukt och varmt än, som i mitt fall, en sudoku.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym1:59 em

    Jag blev orolig där ett ögonblick - innan jag läste vidare och du förklarade.

    Skön helg!
    Kulsprutan

    (Fast ibland SKA det tydligen göra ont för att man ska fatta att man fortfarande lever......)

    SvaraRadera
  2. ojdå....jag brukar sticka i sängen...ska se upp med att somna
    ;-)

    SvaraRadera
  3. Själv har jag fått ett allvarligt återfall i alfapet. Fördelen med det är att det är helt omöjligt att spela i sängen.

    SvaraRadera
  4. Kulsprutan - jo den som fyllt 50 och vaknar utan minsta lilla plåga ska ju misstänka att livet inte längre pågår, har jag hört ...
    Pysselfarmor - hotbilden är klar!
    Bruno B - det finns liknande som kan medtas i sängen, akta dig!

    SvaraRadera
  5. Anonym3:40 em

    Jag brukar äta hårt bröd i sängen.
    Smulorna kan göra en frustrerad

    SvaraRadera