tisdag, september 27, 2011

Tisdagstema: PÅ MARKNIVÅ

Man kommer till Gran Canaria. Till byn Playa del Cura - "Prästens strand". Och man står inför ett golv lagt i mosaik, så snyggt att det känns tveksamt att sätta ner fötterna på de konstfullt sammanfogade bitarna som bildar ett genomtänkt mönster.

Jag fick vänta långa stunder för att ta bilderna av golvet utan de störande turistfötterna som klev fram där, på väg till snabbköpet eller till någon av de tämligen enkla restaurangerna i den lilla gallerian. En bar spelade smäktande latinopop som svepte fram över innetorget, någon sökte skuggan, andra tog plats vid bord i solen. Ingen verkade titta ner, på golvet, som jag bara störtgillar.

Och så blir det ännu ett litet tisdagstema, och det heter PÅ MARKNIVÅ den här gången. Som gjort för ett fantasieggande golv, eller hur? Tyvärr har jag inte en aning om vem som designat detta konstverk.
Andra bloggfotografer som också sänkt kameran till marknivån kan du hälsa på om du tar den här vägen.


Copyright Klimakteriehäxan

PS Ett ännu färskare foto på marknivå ser du om du scrollar till sista bild i bloggposten lite längre ner, "Kändisspotting på bokmässan".

6 kommentarer:

  1. Wow, wow och mera wow skriver jag bara. Om de är något de kan och har smak för är det alla underbara mosaik- och kakelgolv som de lägger.

    De här var verkligen super. Tack för att du kommenterade så att jag inte missade detta.

    SvaraRadera
  2. Jättevackert golv!

    SvaraRadera
  3. Vilket vackert golv! Och så rent det ser ut att vara...jag uppfattar det som att golvet finns utomhus eller i en galleria - i varje fall att många människofötter ilar på det på väg än hit och än dit...

    SvaraRadera
  4. Det var riktigt läckra golv du fångat så fint på bild!

    SvaraRadera
  5. Anonym9:11 em

    Häftigt golv!

    SvaraRadera
  6. Mosaik att vandra på...
    tur att du hade blick för det konstnärliga så vi andra fick se det vackra golvet...
    bara så vackert...

    SvaraRadera