fredag, maj 10, 2024

Hur känns det?

Nu har Elisa Matilda semestrat klart för den här gången, och det betyder att hennes fem fredagsfrågor är tillbaka! Vilket också betyder att vi ska svara på en av de allra vanligaste frågor som finns: Hur känns det? Fast i lite olika varianter.

  1. Vad får dig att känna dig ung? Att jag kan glädjas åt väldigt enkla saker.
  2. Vad får dig att känna dig äldre? En blick i spegeln. Samt vissa (fack)ord som har med ny teknik att göra. Ny musik som jag har noll koll på.
  3. Vad får dig att känna dig optimistisk? Att jag utan problem tar mig ur sängen på morgonen  och solen skiner!
  4. Vad får dig ur ett dåligt humör? Ett leende barn som säger "Kom farmor!".
  5. Vad får dig att känna dig levande? Ett leende barn som säger "Kom farmor!".
Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. jag var snygg som 20-åring men knasigt om jag såg sån ut fortfarande 🙃 helt ok att se ut som en mormor.

    Kämpar med att hänga med i tekniken, barnbarnen får gärna hjälpa ibland, lyssnar på ny musik, finns så mycket bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar jag hade fattat då, för länge sen, att jag faktiskt var rätt snygg. Och ja, jag accepterar att se ut som en farmor, men försöker se ut som en skapligt välbevarad sådan ... med varierande framgång ...

      Radera
  2. barnbarnen är till stor glädje. och de har ett överseende som deras föräldrar saknar ibland. att vakna på morgonen och kunna stiga ur sängen och att fortfarande vara nyfiken på allt kan en glädjas åt

    SvaraRadera
  3. Att glädjas åt det lilla är ju viktigt, absolut.
    Än så länge har jag "koll" på ny teknik men det börjar springa ifrån mig känner jag, undrar ibland: Vad är det för mening med all denna teknik? Men det är som det är. :)
    Om solen skiner är ju allt bättre tycker jag.

    Ha nu en fin fredagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske tappar man lite intresset för de tekniska nymodigheterna om/när man inte riktigt har behov av dem? Och jag behöver inte veta HUR de funkar, bara hur jag ska bära mig åt så ATT de funkar!
      Nu tror vi på en solig helg. Ha det!

      Radera
  4. Ja du har helt rätt, man gläds åt små sakerna i livet, dem man bara rusade förbi och inte ens hann upptäcka förut. Ny teknik ja, testade Snapchat eftersom min familj hänger där, men jag gav upp. Man ska inte ta sig vatten över huvudet,. F_örstår att farmor-ordet väcker varma känslor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snapchat förstår jag inte vitsen med, så det har jag skippat. Håller liv i FB men mitt Insta använder jag inte, och sen Twitter blev X tror jag inte ens att jag har ett konto ... De små sakerna är guld värda, de små barnen förgyller ens liv!

      Radera
  5. Vilken bedårande bild på barnbarnen:-) Såååå stora de har blivit...
    Vad gäller dina svar 1-3 håller jag (dessvärre och dessbättre) helt med dig. Just speglar ska man egentligen undvika i största möjliga mån i vår ålder;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man skulle ha fattat förr att spegeln kunde vara ens vän ... men det trodde jag aldrig ... nu är loppet kört!!!!!

      Radera
  6. Jag jobbar med teknik, men har noll koll... Jag förlitar mig på yngre kollegor. Och känner mig äldre... En annan sak som gör att jag känner mig äldre är när jag tänker på att sonen är ett år yngre än maken var när vi träffades... Jisses. Vart har alla åren gått? Jag som fortfarande känner mig ung. Eller...? :-D Trevlig helg på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där slår du huvet på en spik ... som ömmar lite ... min son är i dag t o m lite äldre än en av mitt livs stora passioner var när vi möttes ... får mig att undra om även Sonen skulle göra ett och annat som den mannen gjorde (han vann mitt hjärta även om det gick över)

      Radera