torsdag, maj 30, 2024

Ett uppdukat smörgåsbord!

Vad har du för intressen förutom böcker? Mia i bokhörnanMia i bokhörnan verkar vilja bredda ämnesvalet. Vilket jag gillar! Och ser framför mig ett smörgåsbord laddat med läckerheter, även om de oftast inte är direkt ätbara.

Jag är faktiskt road av rätt mycket som inte får plats i en bokhylla. Tycker om film, musik när det passar, går gärna men för sällan på teater, hamnar lätt i tv-soffan när det är sport av hög klass. Tittar på dramaserier, nyheter, dokumentärer. Konst i olika former väcker min nyfikenhet. Hängiven amatörfotograf tror jag att man kan kalla mig. Är definitivt road av mat, kanske mer av att äta den än att laga den. Handarbete har jag ägnat många timmar av mitt liv åt, nu blir det mera sällan. 

Att resa har varit snudd på en passion och tur har jag haft som fått resa ganska mycket i jobbet, mött nya människor och miljöer, sett saker som sitter kvar i minnet. Språk, att leka med ord är något jag gärna gör. Mode och design får också mitt hjärta att klappa. Blommor! Kan fortfarande de latinska namnen på en rad favoriter.

Att rangordna mina intressen vågar jag inte ge mig på. Tillfället gör inte bara tjuven, det kan leda till så många trevligheter också!  Men om du kollar ser du att nästan allt jag nu räknat upp har en egen "etikett" här på bloggen och då får det bli facit: jag är intresserad av himla många olika saker! Och då har jag ändå inte nämnt umgänge med nära och kära!

Apropå att gilla blommor: Inte bara maskrosor lyser gult på marken. Det gör fibblan också!
Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. jag har svarat ungefär likadant. intressen saknas verkligen inte. och jag träffar väldigt gärna mina "kumpaner" också

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vore faktiskt lite trist att bara bry sig om böcker!

      Radera
  2. började resa lite smått i femtioårsåldern; trädgårdsresor, en resa per år, ofta till England, Skottland, Irland, Frankrike, Italien... och i Ryssland blev det oplanerat besök ryska gummors trädgårdar (jättegamla, minst 60 år)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drömde tidigt om att resa och att resa både långt och ofta. Kan vara nöjd med utfallet, men nu är jag mest hemmavid.

      Radera
    2. funderade på att söka som au pair på Irland i femtioårs ålder, men då kom första barnbarnet

      Radera
    3. "Je m´appelle Agneta"! - du hade kunnat vara först!

      Radera
  3. I motsats till mig är du otroligt duktig på att sätta etiketter på dina inlägg.
    Vad har vi då gemensamt, förutom läsandet då? Jo, att vi båda två hamnar i soffan när det gäller sport. Så egentligen borde vi båda två kolla på Diamond League just nu.
    Sedan älskar vi att äta mat som någon annan har lagat, japp:-)
    Språk har jag också varit duktig på, men glömt alltför mycket, då man inte praktiserar språken längre. Synd kan jag tycka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan, "var med" på Bislet och saknade Mondo.
      Vet egentligen inte om etiketterna på bloggen kommer till nån användning, men ibland hjälper de i a f mig om jag letar efter nåt gammalt inlägg!
      Språk har bäst-före-datum om de inte används, sorgligt men sant.

      Radera
  4. Ja, det var verkligen ett dignande smörgåsbord!

    SvaraRadera
  5. Ett riktigt gott och trevligt smörgåsbord och fint uppdukat. Därtill trevlig läsning om fler av dina intressen- Och nog kände jag igen mig själv i flera av dem-

    SvaraRadera
  6. Det är ju trevligt att göra lite gott och blandat.

    SvaraRadera
  7. Ja musik är kul med det glömde jag nog ta med och tv-serier,

    SvaraRadera
  8. Ja, det finns mycket som intresserar bara man tänker efter. :)

    SvaraRadera